پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد تولوز فرانسه

حوزه/ در حالیکه محمد تاتای امام جماعت مسجد جامع شهر تولوز فرانسه به اتهام سخنرانی ضد یهودیت محکوم شده است، محمد آیسا وزیر شئون دینی الجزایر حمایت کامل خود را از وی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از francais.rt، محمد آیسا وزیر شئون دینی کشور الجزایر چند روز پیش و طی یک نشست خبری بعد از افتتاح یک موسسه فرهنگی ورزشی در شهر تیپاز واقع در غرب این کشور، صراحتا به دفاع از هم وطن خود محمد تاتای امام جماعت مسجد جامع تولوز فرانسه پرداخت.

وزیر الجزائری موارد درج شده در پرونده نامبرده را مشتی اکاذیب و تهمت خطاب کرد و از دولت فرانسه و شورای اسلامی این کشور خواست تا هر چه سریعتر نامبرده را تبرعه و شأن و منزلت سابق او را به وی بازگردانند.

لازم به ذکر است که محمد تاتای امام جماعت الجزایری الاصل مسجد جامع شهر تولوز فرانسه چند هفته پیش به اتهام ایراد سخنرانی و تشویش اذهان عمومی بر علیه یهودیت محکوم و از سمت خود برکنار شد و همچنین تحت پیگیرد قضایی قرار گرفت.

* هدف از اتهامات بستن مسجد تازه تاسیس است

«محمد الونوغی»، مدیر مسجد بزرگ پاریس هم در این باره تصریح کرد: هدف از اتهاماتی که از سوی رسانه‌های فرانسوی علیه امام جماعت مسجد لوتوز مطرح شده، تحریک مسلمانان و بستن این مسجدی است که در روز ۲۳ ژوئن افتتاح شد.

وی گفت: رئیس مسجد پاریس محمد تاتای را احضار و خطبه مورد بحث را به همراه کمیته‌ای از ائمه جماعت بازنگری کرد که در این خطبه هیچ موردی از تحریف احادیث نبوی و سوءاستفاده سیاسی از آن یافت نشد و تنها هدف از مطرح شدن این اتهامات بستن مسجدی است که تنها چند روز از افتتاح آن می‌گذرد.

الونوغی با تاکید بر روابط خوب تاتای و علمای دینی یهودی در تولوز، تصریح کرد: هیچ مرکز و نهاد دینی یهودی نسبت به خطبه محمد تاتای که تاریخ آن به ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ بازمی‎گردد، اعتراض نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha