پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد بابری هند

حوزه/ یکی از عاملان هندوی تخریب مسجد بابری هند پس از قبول اسلام اقدام به ساخت مساجد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ یکی از عاملان هندوی تخریب مسجد بابری هند پس از قبول اسلام اقدام به ساخت و بازسازی مساجد می نماید.

مسجد بابُری در شهر آیودیا در بخش فیض آباد در ایالت اوتارپرادش هند است که برفراز تپه‌ای به‌نام «رام کوت» به معنی «قلعه رام» وجود داشت. این مسجد در اوایل سده دهم هجری/ شانزدهم میلادی به دستور ظهیر الدین محمد بابر موسس گورکانیان هند و به دست میرباقی اصفهانی بنا شده بود و هندوها معتقدند که مسجد در محل زادگاه خدای آنها راما بنا شده و پیش‌تر معبدی در آن مکان قرار داشته که در زمان بابر تخریب شده‌ است و بر همین اساس اختلافات شدیدی میان مسلمانان و هندوها وجود داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۲ میلادی با حمله هندوهای افراطی مسجد بابری تخریب شد.

بلبیر سنگ به گفته خود از اولین کسانی بود که خود را به یکی از گنبدهای مسجد رساند و اقدام به تخریب آن نمود، او می گوید: وقتی اولین ضربه را زدم اضطراب عجیبی مرا فراگرفت ولی به دلیل نفرتی که از مسلمانان در دلم کاشته بودند اعتنا نکردم و حتی به نشانه افتخار دو آجر از بنای مسجد را همراه خود به خانه بردم، اما با عکس العمل عجیب پدرم که معلم بود مواجه شدم. او به من گفت: من به شاگردان مسلمان، هندو و مسیحی خود درس می دهم که چگونه مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنند ولی تو مایه شرمساری من شدی.

بلبیر سنگ دچار افسردگی شدید می شود و پس از مراجعه به روحانی مسلمان منطقه مولانا کلیم صدیقی مسلمان می شود و نام او هم اکنون محمد عامر است.

بلبیر سنگ که پس از اسلام آوردن محمد عامر شد، به جبران خطای خود عزم ساخت و تعمیر مساجد را کرد.

محمد عامر تا کنون 35 مسجد در نقاط مختلف ساخته است و بر ساخت یا بازسازی 100مسجد عهد کرده است.

به گفته محمد عامر و شاهدان دیگر ، عاملان تخریب مسجد بابری یا تعدادی مسلمان شدند یا دچار مشکلات روحی و روانی گردیده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha