پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروزه به پاشنه‌ آشیل نظام هم تبدیل شده، موضوع اختلاف شدید طبقاتی و بی‌عدالتی‌ها است که زمینه را برای ناآرامی‌ها و آشوب‌ها نیز فراهم آورده است.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی صبح امروز در جمع روحانیون طرح هجرت شهرستان قزوین، گفت: امروز مشکل اصلی مردم نداری نیست، بلکه مشکل اصلی آن است، که چرا باید عده محدودی در راس یک هرم از بیشترین امکانات، دارایی و قدرت برخوردار باشند در حالی‌که سایر افراد جامعه با حداقل‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروزه به پاشنه‌ آشیل نظام هم تبدیل شده، موضوع اختلاف شدید طبقاتی و بی‌عدالتی‌ها است که زمینه را برای ناآرامی‌ها و آشوب‌ها نیز فراهم آورده است.

وی ادامه داد: اخذ حقوق فقرا از اغنیای سوءاستفاده‌گر، برخورد قاطع و مطابق با موازین قانونی از سوءاستفاده کنندگان بیت‌المال، توزیع عادلانه ثروت و امکانات در سراسر کشور و در دستور کار قرار دادن حمایت از فقرا و محرومان از اصلی‌ترین ساز و کار تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

 حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: تعدیل ثروت مهم‌ترین عنصر اقتصادی برای تحقق عدالت اجتماعی از نظر اسلام است چرا که اختلاف طبقاتی و به تبع آن افزایش فاصله میان فقیر و غنی مشکلات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: لازم است سرمایه‌های میلیاردی برخی و در مقابل آن بیکاری برخی دیگر از افراد به صورت دقیق از سوی مسئولین بررسی شود و جلوی افزایش این اختلاف طبقاتی و شکاف بزرگ در جامعه گرفته شود.

وی اظهار کرد: اگر مسئولین برنامه‌ریزی‌های مدونی را داشته و رفاه عمومی را در دستور کار خود قرار دهند ما دیگر شاهد آثار وضعی مهاجرت به شهرها که دربرگیرنده مشکلات بسیاری برای شهرها و هم‌چنین روستاها است نخواهیم بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha