شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلم منفرد

حوزه/ به دنبال شیوع بیماری کرونا، وزرات بهداشت، پزشکان و متخصصین به مردم توصیه کردند که به غیر از موارد اضطرار، در تجمعات و بیرون از منزل حضور پیدا نکنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مسلم منفرد، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با توجه به حرمت شکنی بارگاه منور و مطهر حضرت فاطمه معصومه توسط عده ای افراد معلوم الحال در یادداشتی آورده است: 

از همان ابتدا مراجع عظام تقلید، وعاظ و سخنرانان مذهبی نیز به حفظ رعایت بهداشت و تبعیت از توصیه‌های پزشکی توصیه موکد داشتند و در عین حال به دعا و تضرع در درگاه الهی و توسل به اهل بیت علیهم السلام جهت دفع بلا و بیماری نیز سفارش اکید نمودند، به عنوان مثال مرجع عالیقدر و رهبر انقلاب اسلامی برای دفع بیماری‌ها به مردم توصیه کردند که دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانند و در ایام اعتکاف هم توصیه فرمودند که  مردم نماز جعفر طیار را بخوانند.

از طرفی دستگاه تبلیغاتی ضد انقلاب، بخاطر شیوع این بیماری در قم، پروژه قم هراسی را شروع کرد و در ادامه تلاش نمود اجتماعات مذهبی را مهمترین عامل انتقال این ویروس معرفی کند! و علما و مذهبیون را نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم بی تفاوت معرفی کند.

در این رسانه‌ها مدام و به دروغ این خط خبری دنبال می‌شد که علی‌رغم توصیه وزارت بهداشت و متخصصین، علما و روحانیون مذهبی اجازه نمی‌دهند قم قرنطینه شود و در حالی که از حضور در اجتماعات منع می‌شود آنها در حال برگزاری مراسمات مذهبی خودشان هستند و به توصیه‌های بهداشتی توجهی نمی کنند.

به علت گسترش شیوع این بیماری که متاسفانه جان بسیاری از مومنین و هموطنانمان را گرفته و با توجه به آموزه‌های اصیل دینی مبنی بر رعایت بهداشت، متولیان اماکن و مناسک مذهبی کشور تدابیری را برای جلوگیری هر چه بیشتر این بیماری اتخاذ کردند، از جمله اینکه در ابتدا نماز جمعه در چند استان و بعد در سراسر کشور برگزار نشد، مراسم معنوی اعتکاف علی‌رغم اینکه هر سال با شور و شوق خاصی برگزار می‌شده امسال برگزار نشد، برخی محدودیت ها در اماکن مذهبی ایجاد شد و حتی نماز جماعت در مساجد نیز تعطیل شد.

با اعمال این محدودیت‌ها، بسیاری از هیئات به برپایی مراسم هیئت با استفاده از فضای مجازی روی آوردند، پویش‌های ختم قرآن و صلوات راه افتاد، بیتوته خانگی در ایام البیض جان راه‌اندازی شد، مراسم قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در فضای مجازی برگزار شد، زیارت از راه دور رسانه‌ای شد و این اقدامات باعث شد چهره عقلانیت دینی به خوبی به دنیا نشان داده شود.

در این هنگام بود که دستگاه‌های تبلیغاتی ضد انقلاب وقتی "پروژه قم هراسی" و "ایجاد تقابل بین شرع و عقل" را شکست خورده دیدند، اقدامات افراط‌گرایانه عده‌ای معلوم الحال را دستمایه قرار دادند تا بلکه پروژه‌شان از نفس نیفتد و جان تازه‌ای بگیرد. تصاویر "لیسیدن ضریح" توسط پیروان تشیع انگلیسی را در رسانه‌هایشان بطور گسترده‌ای منتشر کردند تا چهره‌ای افراطی از شیعه در دنیا معرفی کنند.

پس از گذشت چند روز و در آستانه تعطیلات نوروز و پیش بینی مسافرت‌های زیاد مردم به شهرهای زیارتی، متولیان حرم‌های مطهر در مشهد، قم و شیراز خبر از بسته شدن حرم‌ها دادند.

در این میان، پس از اعلام بسته شدن حرم‌های مطهر عده‌ای از پیروان تشیع انگلیسی با ایجاد هرج و مرج مقابل حرم‌های مطهر در مشهد و  قم و با شکستن در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و تحریک به آتش کشیدن این مکان مقدس، خوراک رسانه‌ای شبکه‌ها و رسانه‌های معاند خارجی را بیش از پیش فراهم کردند و  چهره‌ ی متحجر و افراطی از شیعه به نمایش گذاشتند.

پر واضح است همه کسانی که از بسته شدن حرم‌ها و اماکن مذهبی ناراحت هستند پیرو تشیع انگلیسی نیستند. بعضی از شیعیان ممکن است با بسته شدن اماکن مذهبی بخاطر شیوع کرونا موافق نباشند ولی هیچکدام از شیعیان، مقابل درب ورودی حرم اهل بیت علیهم السلام هرج و مرج راه‌ نمی‌اندازند، هیچکدام از شیعیان، تحریک به آتش زدن حرم نمی‌کنند و هیچ شیعه‌ای درب ورودی حرم را نمی‌شکند.

به راستی جماعتی که بخاطر ایجاد محدودیت چند روزه در حرم‌های مطهر، "حیدر حیدر گویان" با شکستن درب ورودی، وارد حرم می‌شوند و رگ غیرت! دینی‌شان بیرون می‌زند، چرا هنگامی که داعش تا چند کیلومتری حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام و حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها آمده بود، رگ غیرتشان بیرون نمی‌زد!؟ چرا این جریان حتی یک شهید مدافع حرم ندارد؟ چرا رهبران تشیع انگلیسی هنگامی که امنیت حرم اهل بیت علیهم السلام، جان و ناموس شیعیان به خطر می‌افتد موضع گیری نمی‌کنند؟

رهبر انقلاب اسلامی چه حکیمانه فرمود: «ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (علیهم‌السّلام) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف، بر پایه‌ی تمهید و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیّع، تشیّع نیست؛ این انحراف است. تشیّع مظهر تامّ اسلام ناب است، مظهر قرآن است.»

آری این‌ها همان افراد معلوم الحال و پیرو تفکرات و رفتارهای انحرافی تشیع انگلیسی هستند که دشمنان اسلام در مقاطع مختلف با بهره‌برداری از فضای افراط‌گرایی مذهبی که این جریان‌ها ایجاد می‌کنند، به دنبال دو هدف عمده هستند:

۱. جاذبه‌های تشیع ناب را به دافعه تبدیل کنند. بعنوان مثال شعائر مذهبی و عزاداری ما یکی از جاذبه‌های تشیع است. اما این جریان‌ها کاری کردند که در بعضی جاها جاذبه‌های تشیع، تبدیل به دافعه شده است.

۲. از درون تشیع افراد و گروه‌هایی را برای مقابله با آرمان‌های تشیع انقلابی و استکبارستیزانه به خدمت خود بگیرند و با ایجاد یک تقابل درون‌ مذهبی مانع حرکت‌های طاغوت‌ستیزانه تشیع ناب انقلابی شوند.

مسلم منفرد - کارشناس و پژوهشگر وحدت اسلامی

۲۷ اسفند ۱۳۹۸

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha