جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین دو روز ماندگار و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حقیقت امر این است که دو روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده و فراموش ناشدنی است.

وی ادامه داد: نخست ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دوم ۱۲ فروردین‌ماه ۵۸ که مردم در رأی‌گیری به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: بعد از گذشت چند دهه سؤال اصلی این است که وظیفه‌ی ما در برابر این نظام چیست؟.

وی بیان داشت: کافی است که مقایسه‌ای بین وضعیت کنونی کشور و شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب بر کشور حاکم بود، صورت بگیرد تا به‌خوبی به عظمت انقلاب پی ببریم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تأکید کرد: کشور در زمان حکومت شاهنشاهی وابستگی شدیدی به ابرقدرت‌های آن زمان داشت اما اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقل بوده و پیامش را به‌راحتی به‌تمامی کشورهای دنیا منتقل می‌کند بدون این‌که از کسی فران و دستوری بگیرد.

وی ابراز داشت: کشور پیش از انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها وابسته بود اما با پیروزی انقلاب در همه عرصه‌ها استقلال پیدا کردیم و توانستیم در برابر مستکبران عالم بایستیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمنان برای به‌زانو درآوردن این کشور به سمت تحریم‌های اقتصادی رفتند و از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب دست به تحریم‌های مختلف زدند اما در عمل موفق نشدند.

وی افزود: هرچند که این تحریم‌ها تا حدودی به مردم و کشور فشار وارد کرده است، اما دانشمندان و نخبگان کشورمان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند به‌طوری‌که پیشرفت‌های علمی کشور دنیا را بهت‌زده کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که مردم قدردان این انقلاب و نظام هستند، ابراز داشت: در مقطع کنونی نیز مردم با صبر، شکیبایی و بردباری و هدایت‌های رهبر انقلاب قطعاً به آرمان‌های بلند خود خواهند رسید و علاوه بر این دشمنان را به‌زانو درخواهند آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha