جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 911581
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سعید حدادیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم نسبت به اظهارات سعید حدادیان در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم واکنش نشان داد و نوشت: «امام شهید نه اذن به خودکشی می دهد و نه دیگر کشی».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی در صفحات فضای مجازی خود نسبت به اظهارات حاج سعید حدادیان در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم واکنش نشان داد.

در این متن آمده است: 

در خبرها آمده بود که آقای حدادیان گفته است«مراسم محرم امسال را باید با شکوه برگزار کنیم. حتی اگر قرار باشد کسی بمیرد کسانی هستند که بخواهند جانشان را برای این مراسم بدهند. اجازه جان ما که دست خودمان است»
من فعلا راجع به کیفیت برگزاری مراسم محرم امسال سخنی ندارم، ولی به آقای حدادیان می گویم :
«امام شهید سلام الله علیه نه اذن به خودکشی می دهد و نه دیگر کشی، آنچه در روایات اهل بیت علیهم السلام در باره جواز تحمل ضرر در مسیر زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام وارد شده است ربطی به سخنان شما ندارد».
محمد عندلیب همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حکمت IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    5 0
    چرا امام حسین(ع)در شب عاشورا خس و خاشاک جمع میکرد.چون میخواست حداقل کمتر خار و خاشاک به پای اهل بیتش آسیب بزند. نشان میدهد هر کس وظایفی دارد و حیات و زندگی ارزشمند است.میشد بفرمایند.حال که من میروم برایم مهم نیست چه برسر بازماندگان می آید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 1
    سخنی مشفقانه با جناب عندلیب همدانی سلام علیکم مستحضر هستید که برخورد چکشی و سلبی با مخاطب و گفتن جمله " جواز تحمل ضرر در مسیر زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام وارد شده است ربطی به سخنان شما ندارد!" رافع تکلیف شما نیست! امروز روزی است که در مواجهه با هر مشکلی بایستی یک راهکار و راه حل عملی پیشنهاد شود. امر عزاداری محرم حضرت سرور و سالار شهیدان به حکم فقهی واجب نیست اما پاسداشت فداکاری و شهادت بی مثال آن حضرت هم به صرف یک مشکل ولو مهم تعطیل شدنی نیست. هر چند همگان می دانیم که چقدر حق الناس برای حضرات اهلبیت علیهم السلام و از همه مهمتر خداوند تبارک و تعالی اهمیت بسزائی دارد. جوری موضع گیری می کنید و اعلام خودکشی و دیگر کشی میکنید در حالی که هنوز از غدیر رد نشده و به محرم نرسیده ایم! پس فکر کنید و یک راه مطمئن در پیش پای عزادارن عزیز حسینی قرار دهید. موفق باشید.
  • محمد صالح IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 3
    در زمان غیر کرونا هم خیلی از عشاق حسینی به علت انبوه جمعیت و شلوغی و عوامل دیگر جانشان را در این مراسمات از دست می دادند که در صورت رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی اگر کسی جانش را هم از دست بدهد این تقدیر و مشیت الهی بوده که چنین مراسمی برگزار و در چنین مراسمی فلان فرد فوت کند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 1
    اجازه جانمان هم دست خودمان نیست آقای حدادیان عزیز . بایستی بر اساس تکلیفمان عمل کنیم و لا غیر .
  • علوی NL ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 1
    حسین هنوز غریب هست
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 1
    ظاهرا آقای حدادیان گفته اند که سخنانشان تقطیع شده است . در هر حال بایستی جوری صحبت بشود که استشمام کم مبالاتی نداشته باشد .
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 4
    پاسخ منطقی و عالی بود...
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    یکی از نشانه های بزرگ جوانمردی ، تسلیم شدن در برابر سخنان حق است ، چون خیلی شهامت و عزت نفس می خواهد که انسان تا اشتباهش را گوشزد کردند فوراََ نفسانیت خود را زیر پا بگذارد و برای کسب رضای خدا علاوه بر پذیرفتن حق از تذکر دهنده نیز تشکر کند و به همه بفهماند که مؤمنین در مکتب امام صادق در س گرفته و تر بیت شده اند و آن شخص محترم منتقد با این نقدش هدیه ای را به منتقد (=انتقاد پذیر ) داده است ، بنده فکر میکنم اگر جناب سعید آقا چنین سخنی را گفته باشد خیلی بیشتر از آنچه بنظر می رسد آن جوانمردی را از خود نشان خواهد داد ، آن هم نه برای آن که نشان دهد جوانمرد است که البته هست ، بلکه برای آن که حب ائمه علیهم الصلوة و السلام را در دل مهربان خودش انباشته کرده است . ضمناَََ جا دارد که از حضرت حجت الاسلام و المسلمین عندلیب عزیز هم بلحاظ احساس مسئولیتشان بسیار سپاسگزار باشیم که با این عمل خدا پسند انه شان هم به اسلام خدمت بزرگی کرده اند و هم به مسلمانان و نیز درود بر مردم دانا ومؤمن همدان دوست داشتنی . خدا ی متعال همه شان را پایدار کند .تشکر از این نقد نیک وبجا ___که درس درستی است از بهر ما