جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ام البنین

حوزه/ محمدلو، ولایت مداری را نکته بارز زندگی حضرت ابوالفضل (ع) دانست و گفت: حضرت عباس (ع) ولایت مداری را از مادر خود آموخته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسم وفات حضرت ام البنین (س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که ثمره زندگی بابرکت حضرت ام البنین (س) ۴ فرزند رشید از شهدای کربلا بود که به دفاع از امام زمان خود و ولایت پرداختند و در این راه شهید شدند، اظهار کرد: امام علی (ع) بعد از حضرت زهرا (س) با بانویی ازدواج کرد که از خاندان شجاع، وارسته و وفادار بود و همین امر باید در ازدواج جوانان مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که در فرزندان حضرت ام البنین خصوصا حضرت ابوالفضل (ع) با امام حسن(ع) و حسین(ع) احترام متقابل را مشاهده می کنیم، اضافه کرد: فرزندان حضرت ام البنین از دوران کودکی آموخته بودند که به فرزندان حضرت زهرا (س) احترام بگذارند به گونه ای که حضرت عباس (ع) تا لحظه آخر عمرشان امام حسین(ع) را با لفظ یا سیدی و یابن رسول الله خطاب کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی به بصیرت حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و گفت: آنجا که برای حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانش امان نامه آوردند، حاضر نشد آن را بپذیرد و امام خود را تنها بگذارد و هر سه برادر خود را قبل از خود به میدان جنگ می فرستد تا امام را یاری کنند و این امر نشان دهنده بصیرت والای حضرت ابوالفضل(ع) در انتخاب راه و مسیر هم برای خود و هم برای خانواده اش است.

وی تاکید کرد: امام صادق (علیه السلام) درباره بصیرت حضرت عباس (ع)  فرمودند؛ عمویم عباس بن علی (علیه السلام) بصیرتی نافذ و ایمانی محکم داشت. همراه برادرش حسین(ع) جهاد کرد، به خوبی از بوته آزمایش بیرون آمد و شهید از دنیا رفت، و مادر ایشان خانم ام البنین(س) هم دارای بصیرتی نافذ و ادب فوق العاده زیاد بودند آنجا که از امام علی(ع) می خواهند که او را با اینکه نامشان فاطمه بود، اما فاطمه خطاب نکنند تا مبادا دل فرزندان زهرا (س) با شنیدن نام مادر حزین شود.

محمدلو، ولایت مداری را نکته بارز زندگی حضرت ابوالفضل (ع) دانست و عنوان کرد: حضرت عباس(ع) ولایت مداری را از مادر خود آموخته بود و به طور کلی صلاحیت و شایستگی هر کس و هر چیزی به این است که به آن غایت و غرضی که برای آن خلق شده برسد. هدف خلقت عبودیت و بندگی است و حضرت ابوالفضل(ع) به آن مقام رسیده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha