پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی نگاه تند و بد بینانه و حل نشدنی داشت، گفت: باید تلاش کرد و کار را به پیش برد زیرا اگر کار با مشورت، هماهنگی و هم افزایی انجام شود از بسیاری از مسائل پیشگیری می شود بنابراین ما نسبت به ظرفیت نیروهای مردمی امیدواریم و ناامید نیستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رضائیان دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور و حجت الاسلام سجاد زینلیان نماینده جبهه مردمی عفاف وحجاب کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید با همکاری مردم دنبال شود، اظهار کرد: برخی از مسؤلان دغدغه‌مند نیستند اما در جبهه خودی هستند و خمیر مایه و ذاتشان قابل تعدیل و تربیت است.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی نگاه تند و بد بینانه و حل نشدنی داشت، تصریح کرد: باید تلاش کرد و کار را به پیش برد زیرا اگر کار با مشورت، هماهنگی و هم افزایی انجام شود جلو خیلی از مسائل گرفته می‌شود بنابراین ما نسبت به ظرفیت نیروهای مردمی امیدواریم و ناامید نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر لزوم پیگیری اقدامات هوشمندانه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، گفت: اکنون در پایان ماه شعبان خداوند توفیق داد که اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم و برای آینده نیز به برکت ماه مبارک رمضان حرکت های خوبی را شروع خواهیم کرد.

وی آیه ۶۲ سوره انفال در زمینه کار مردمی و یاری خداوند را امیدبخش دانست و گفت: ما باید روی کمک مردم حساب ویژه باز کنیم و کارها را مردمی پیش ببریم و انشاء الله به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

در ابتدای این دیدار نیز مهدی رضائیان با توجه به اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی، ابراز کرد: مفاسد اخلاقی و عفاف و حجاب نسبت به سایر آسیب های اجتماعی فراوانی بیشتری دارد و مقام معظم رهبری تأکید داشتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه مجزایی برای آن داشته باشند و به رئیس جمهور تأکید کردند که این کار معطل نشود.

وی ادامه داد: مصوبه عفاف و حجاب در سال ۹۸ تصویب شد و به ۳۲ دستگاه دولتی وظایف تکلیفی و اختصاصی داده شد و به طور کلی هم مصوب شد که هر دستگاهی که از دولت پول می گیرد که شامل ۸۴ دستگاه می شوند نیز وظایف مشترک را انجام دهند پیگیری اجرای این مصوبه نیز به وزارت کشور سپرده شد.

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را به مثابه قانون دانست و گفت: اجرای این مصوبه با سه بازوی نیروهای مردمی و بسیجی، نیروی انتظامی و امنیتی و قضایی و دستگاه های دولتی در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه از طرف دستگاه های دولتی حمایت لازم صورت نگرفت و برخی دولتی‌ها به وظایف خود عمل نکردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه وظایف نظارتی وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ارتباطات، ورزش و جوانان، صمت و … وجود دارد، گفت: نظارت و مدیریت فضای مجازی نیز مشکلات زیادی را به وجود آورده است و هر دستگاه دولتی هر وظیفه ای در فضای واقعی دارد همان وظیفه را در فضای مجازی هم دارد و این یک اصل است که متأسفانه به آن عمل نمی شود.

رضائیان با اشاره به جنگ نرم دشمن از طریق نفوذ در فضای مجازی گفت: بحث عفاف و حجاب از مصادیق بارز و اصلی جنگ نرم دشمن است که باید نسبت به آن توجه ویژه شود.

وی تأکید کرد: سند فرهنگی اجتماعی استان قم یک ضرورت است که باید توسط شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان تهیه شود و بر اساس آن کارهای راهبردی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ساماندهی شود.

در ادامه حجت الاسلام سجاد زینلیان نماینده جبهه مردمی عفاف و حجاب کشور با اشاره به جایگاه والای حجاب در منظر شهدا گفت: همانطور که در دفاع مقدس امام فرمودند که جنگ در رأس امور است امروز نیز مسأله حجاب باید در رأس دغدغه های مسئولان باشد زیرا حجاب از مصادیق اصلی جنگ نرم است و حرف دشمنان ما این است که برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی باید ولایت فقیه و حجاب را تضعیف کرد.

وی با اشاره به قوانین متعدد در زمینه عفاف و حجاب و عمل نکردن مسئولان به این قوانین، گفت: دشمن برای از بین بردن حجاب هر کاری می کند حتی اگر ادعای حقوق بشرش هم به چالش کشیده شود نمی گذارد که در مثل کشور فرانسه چند گرم روسری روی سرشان باشد.

نماینده جبهه مردمی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه اگر ما بخواهیم حجاب را حکومتی حل کنیم همین نتیجه را خواهیم دید، گفت: روش امام در پیروز کردن انقلاب استفاده از ظرفیت مردمی اسلام بود و در دفاع مقدس هم همین روش را به کار گرفتیم و نتیجه هم داد و تأکید رهبر معظم انقلاب هم همین است که کار را باید به مردم بسپاریم و از کارهای مردمی حمایت کنیم.

وی با اشاره به لزوم اقدام هوشمندانه در مقابله با بی حجابی اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که تبلیغ ما تبدیل به ضد تبلیغ نشود و باید به سراغ استفاده از هنر و ابرازهای مختلف برویم.

زینلیان ادامه داد: هرجا مردم صدای واحدی از حاکمیت بشنوند به آن عمل می کنند ولی اگر صدای واحدی از سوی مسئولان شنیده نشود مردم هم نسبت به آن تشتت پیدا می کنند و قانون روی زمین می ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha