یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1156848
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
نشست اخلاقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: یکی از شروط موفقیت در طلبگی رعایت تقوا است ،دروس دینی و طلبگی وقتی می‎تواند برای فرد و جامعه مفید و کارساز باشد که در کنارش تقوای الهی را در تمام شئونات فردی و اجتماعی مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست اخلاقی با موضوع" طلاب حواریون امام زمان (عج) " با حضور خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه شهر اراک، پیش از ظهر امروز در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک برگزار شد.

خانم آشتیانی با بیان وظیفه خطیر طلاب بیان کرد: طلبه واقعی جزء حواریون امام عصر (عج) می باشد و برای رسیدن به این جایگاه اولین شرط لازم که جدیت در درس خواندن است را باید دارا باشد.

وی گفت: این جدیت باید در استمرار حضور در درس، پیش مطالعه، انجام مباحثه، دقت در فراگیری از استاد و اصرار بر رفع اشکالات، خود را نشان دهد که این امور در میان طلاب قدیم رعایت می‎شد، ولی متاسفانه در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته است.

این استاد حوزه ادامه داد: نباید به بهانه کمبود وقت، از متون قوی درسی قدیم فاصله گرفت و به اندک بهانه‎ای آنها را کنار بگذاریم؛ چون به هر اندازه از متون قوی قدیم فاصله بگیریم از عمق و فهم مطالب دور می‎شویم.

آشتیانی تصریح کرد: شرط دیگر موفقیت در طلبگی، رعایت تقوا است، دروس دینی و طلبگی وقتی می‎تواند برای فرد و جامعه مفید و کارساز باشد که در کنارش تقوای الهی در تمام شئونات فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد؛ به نحوی که در تمام بخش‎های زندگی انسان خود را نشان دهد و از فرد، انسان مفید و باتقوایی بسازد که بتواند به جامعه خدمت کند.

وی اظهار داشت: شالوده و اساس کسب فضیلت‎های اخلاقی باید در سن جوانی بنیان نهاده شود که اگر این مهم رعایت نشود، در سنین بعد رفع رذالت‎ها و کجی‎ها مشکل ساز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha