شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
وعده صادق

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

وعده صادق سنگ تمام ناتو را ناکام گذاشت

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رژیم صهیونیستی که فکر کرد در آن تاریکی ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ما را منهدم کرده اکنون این آمار آنها به ۷۴ درصد رسیده البته این آمار هم‌ مربوط به ۱۰‌ روز پیش است؛ وقتی ۲۲۰ هواپیمای نظامی می‌خواهد در آسمان باشد باید سی چهل هواپیمای دیگر آن ها را پشتیبانی کند و این یعنی آسمان منطقه در شب عملیات پر از هواپیماهای آمریکایی ‌و ناتو بود ولی علی رغم ‌همه این‌تلاش ها نتایج عملیات وعده صادق را همگان دیدند و البته این مسیر موفقیت ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد زیرا موفقیت های بزرگ که همان سرعت یافتن پایان عمر رژیم صهیونیستی است را در پیش داریم.سردار قاآنی در ادامه بیان داشت: امروز هر چند نمایندگان رژیم‌ صهیونیستی در سطح رئیس موساد در مذاکرات با فلسطینی ها شرکت می‌کنند و در کابینه جنگ عنوان ‌می کنند بهترین فرصت برای قبول آتش‌ بس الان است اما یک ‌مشت جنایتکارتر از بقیه آن را نمی‌پذیرند چون می‌دانند اگر جنگ تمام شود هم خودشان بیچاره می شوند و هم کیان صهیونیست ها بیچاره خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

آژیر های خطر اسرائیل به صدا درآمد

آژیرهای خطر در شهرک های «سعسع»، «دوویو»، «متات» و «حورفیش» در منطقه الجلیل غربی از ترس حمله پهپادی و موشکی از لبنان به صدا درآمده است.رسانه های رژیم صهیونیستی از بلند شدن ستون دود در نزدیکی پایگاه نظامی «میرون» پس از شنیده شدن آژیرهای خطر، خبر می دهند.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شلیک دو موشک از لبنان به سوی شهرک صهیونیست نشین «متات» رصد شده است.شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز شلیک ۲ موشک ضد زره از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

منبع:ایرنا

سیل وحیدی را راهی مشهد کرد

احمد وحیدی وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت سیلاب‌ها در خراسان رضوی دقایقی پیش وارد مشهد مقدس شد.وزیر کشور در این سفر ضمن بازدید مناطقی از مشهد به منظور بررسی آخرین وضعیت با مدیران استان جلسه خواهد داشت.

منبع: خبرنگاران جوان

آسمان کشور بارانی اعلام شد

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در چندین استان‌ کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، برخی مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد، خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرک پیش‌بینی می‌شود که جمعه (۲۸ اردیبهشت) سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف شده و در سایر مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.وی با بیان اینکه شنبه (۲۹ اردیبهشت) سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان اردبیل و نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. همچنین در برخی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) بارش پراکنده در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده به تناوب در اغلب مناطق، بویژه مرکز و نوار جنوبی کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب ایجاد گردوخاک خواهد شد.به گفته ضیائیان، طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز یادآور شد: آسمان تهران (۲۸ اردیبهشت) قسمتی ابری و افزایش باد از بعدازظهر نیمه ابری و وزش باد شدید، اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۹ اردیبهشت) کمی ابری و وزش باد، از بعدازظهر نیمه ابری و افزایش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایسنا

فرانسه از رویگردانی از آمریکا استقبال کرد

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، میزبان «پاتریک دوریل» سفیر جدید فرانسه در محل سفارت کشورمان در بغداد بود. در این دیدار دو طرف ضمن بررسی وضعیت روابط دوجانبه، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.آل صادق با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، خواستار ایفای نقش جدی دولت‌های اروپایی از جمله فرانسه جهت توقف جنگ در غزه شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد: انتظار می‌رود فرانسه در روابط دوجانبه‌اش با جمهوری اسلامی ایران، به دور از فشارهای آمریکا تصمیم‌گیری و عمل کند.سفیر فرانسه نیز ضمن اشاره نقش مهم و موثر کشورمان در صلح و ثبات منطقه، از ارتقای روابط دو کشور استقبال کرد. وی همچنین بر پایان هرچه سریعتر جنگ در غزه تأکید کرد.

منبع:ایسنا

ایران والیبال را به برزیل تقدیم کرد

ملی‌پوشان والیبال ایران که اردوی چند روزه خود را پیش از آغاز لیگ ملت‌ها در کمپ فدراسیون والیبال برزیل آغاز کرده‌اند، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت به وقت محلی در اولین دیدار تدارکاتی خود به مصاف برزیل رفتند. ایران در ست اول را با برتری ۲۵ بر ۲۲ به پایان برد. این ست در حالی با پیروزی ایران پایان یافت که شاگردان پائز در مقطعی ۹ بر ۴ از رقیب خود عقب افتادند اما به خوبی کار را جبران کرده و به پیروزی رسیدند. در ست دوم برزیل از ابتدا برتری خود را تحمیل کرد و در نهایت بازی با برتری ۲۵ بر ۱۹ این تیم پایان یافت. در ست سوم دو تیم تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کردند و در تیم ایران بازیکنانی نظیر محمدطاهر وادی، مبین نصری و محمدرضا حضرت‌پور و علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی به بازی آمدند اما نهایتا برزیل با نتیجه ٢۵ بر ١۵ به برتری رسید.در ست چهارم نیز پائز دست به تغییراتی زد و امیرحسین اسفندیار، متین احمدی و پوریا حسین خانزاده را به زمین فرستاد اما در این ست هم برزیل با اتکا به سرویس‌های پر قدرت خود با نتیجه ٢۵ بر ١٨ پیروز شد.طبق توافق سرمربیان دو تیم ست پنجم نیز برگزار شد که در این ست نیز شاگردان برناردو رزنده با برتری ٢۵ بر ١٨ به کار خاتمه دادند تا برزیل فاتح اولین بازی دوستانه برابر ایران لقب بگیرد.گفتنی است دو تیم از ساعت ۱۷ امروز (پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) در دومین بازی دوستانه رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

منبع:ایسنا

عراق پالایشگاه نفتی حیفا را زد

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما با پهپاد پالایشگاه نفتی متعلق به اسرائیل در حیفا را هدف قرار دادند.براساس گزارش شبکه خبری المیادین، مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه همچنین تاکید کرد که به حملات خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی تا زمان توقف جنایاتش در حق فلسطینیان ادامه می‌دهد.مقاومت اسلامی عراق پیش از این نیز اعلام کرده بود در ادامه دفاع از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل در حق فلسطینیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، بامداد روز چهارشنبه، اهدافی مهم در دو منطقه «وادی اریحا» و پایگاه هوایی «نیفاتیم» در بئر السبع را با موشک‌های پیشرفته «الارقب» هدف قرار داده است.

منبع:ایسنا

کاردار سفارت استرالیا احضار شد

در پی تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسئولین و مقامات ارشد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران، کاردار سفارت استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران، مراتب اعتراض شدید تهران را به اقدام غیر مسئولانه استرالیا در اعمال این تحریم‌های غیر قانونی و غیر موجه به کاردار این کشور ابلاغ کرد.رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین در دیدار کاردار سفارت استرالیا تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.کاردار سفارت استرالیا هم در این دیدار اعلام کرد موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

منبع: شبکه خبر

توقیف کد ملی مجرمین ممنوع شد

رئیس قوه قضائیه در نشست فصلی شورای عالی قوه قضائیه، ضمن انتقاد از برخی احکام قضائی گفت: با صدور احکام ناظر بر محرومیت‌های اجتماعی افرادِ مجرم و خاطی نباید به گونه‌ای عمل شود که زندگی فرد و یا خانواده او فلج شود؛ برای نمونه، توقیف و مسدود کردن «کد ملی» فرد، از آن دست اقداماتی است که مگر در موارد استثنایی و خاص، واقعاً ضرورتی ندارد. در پی سخنان رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات ناشی از مسدودسازی کد ملی افراد و مأموریت رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائیه در این زمینه، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای، تمامی مراجع قضایی را از انسداد کد ملی متهم و محکوم‌، منع کرد.معاون اول قوه قضاییه، در بخشنامه‌ای که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ خطاب به رؤسای کل دادگستری استان‌ها صادر کرد، به آن‌ها متذکر شده است: «محروم کردن اشخاص از حقوق شهروندی با استفاده از مسدودسازی کدملی، فاقد وجاهت قانونی بوده و لازم است مراجع قضایی از این اقدامات اجتناب ورزند.»

منبع: شبکه خبر

محدودیت های ترافیکی آخر هفته اعلام شد

پلیس راه راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۲۶ تا شنبه ۲۹ اردیبهشت در جاده‌های شمالی کشور خبر داد. در اطلاعیه پلیس راه کشور آمده است: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ تا ساعت ۶ روز شنبه ۲۹ اردیبهشت از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است همچنین تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

منبع:شبکه خبر

نصیری برنز گرفت

سعیده نصیری نماینده وزن منهای ۴۶ کیلوگرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی برابر نماینده چین نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت.در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که از امروز در ویتنام آغاز شد سعیده نصیری نماینده وزن منهای ۴۶ کیلوگرم کشورمان مقابل لخاوا از مغولستان و روکا اوکاموتو از ژاپن پیروز شد و در دیدار نیمه نهایی برابر نماینده چین نتیجه را واگذار کرد و صاحب نشان برنز شد.

منبع:شبکه خبر

هما اتصال هوایی نجف - اصفهان را برقرار کرد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما " از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرودگاه اصفهان به مقصد نجف اشرف و بالعکس پرواز کرد. رضا داوری رییس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در اصفهان با بیان این مطلب گفت: پرواز مسیر نجف به اصفهان و بالعکس دو روز در هفته با هواپیمای B۷۳۷ انجام می‌شود.وی افزود: این پرواز در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته با شماره ۶۸۴ از فرودگاه نجف در ساعت ۱۲:۵۵ وارد فرودگاه اصفهان می‌شود.این پرواز با شماره پرواز ۶۸۵ در ساعت ۱۴:۴۰‌ از فرودگاه اصفهان به نجف باز می‌گردد.

منبع:ایرنا

ایران برای تجارت برقی با ترک ها خیز برداشت

پس از این بازدید در نشست هیأت عالیرتبه صنعت برق ایران با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بورس انرژی ترکیه، مصطفی رجبی مشهدی بر عزم ایران برای توسعه تجارت برق با ترکیه تاکید کرد و از آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاران ترکیه در صنعت برق ایران به ویژه در بخش انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.در این دیدار مدیرعامل بورس انرژی ترکیه (شرکت epias) نیز بر تقویت همکاریهای دو کشور در زمینه بازارهای مالی برق تاکید کرد .همچنین مدیر توسعه استراتژی و مدیر عملیات بورس برق ترکیه در این نشست ضمن ارائه ساختار و شیوه معاملات برق در بورس انرژی ترکیه، به معرفی برنامه‌های آتی در توسعه تجارت برق و متنوع کردن سبد انرژی در افق ٢٠٣٥ با تاکید بر نیروگاههای تجدید پذیر پرداختند.

منبع: خبرنگاران جوان

اراذل باغ آذری بازداشت شدند

معاون عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری هشت تن از اراذل و اوباش محله باغ آذری خبر داد.سرهنگ "سعید راستی"، در تشریح این خبر گفت: در مورخه ۴ اردیبهشت ماه امسال، تعدادی از اراذل و اوباش سابقه دار محله باغ آذری، پس از مصرف مشروبات الکلی، به خیابان آمده و با سلاح سرد اقدام به برپایی نزاع دسته جمعی، ایراد ضرب و جرح و ایجاد رعب و وحشت می‌کنند.این مقام انتظامی با اشاره به انتشار یک فیلم از این درگیری در فضای مجازی، عنوان داشت: متهمان که از پیش با یکدیگر اختلاف داشتند، در روز حادثه با همدیگر درگیر شده که در این درگیری چند تن از این افراد مصدوم؛ به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.سرهنگ راستی در ادامه این خبر گفت: پس از ترخیص یکی از طرفین درگیری از بیمارستان، این شخص با همدستی برادرش به قصد انتقام به سراغ ضاربان رفته و همین موضوع باعث درگیری دوباره در محل می‌شود

منبع:مهر

مراحل دریافت تایر تعیین شد

فرقانی معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت بیان کرد: هر متقاضی ۴ حلقه تایر می‌توانست دریافت کند اما نگرانی از افشاء اطلاعات ما را بر آن داشت در داشبورد سامانه تخصیص و توزیع کالا متقاضی اطلاعات را ثبت کند و با کد پیش ثبت نام و مراجعه حضوری به فروشنده بتواند درخواست خود را دریافت کند.معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت درباره مسائل و مشکلات سامانه گفت: الزامی برای ثبت و استفاده از سامانه کالا نیست بلکه می‌توان به فروشنده مراجعه و با دادن اطلاعات به فروشنده تایر درخواست کرد اما با توجه به دستورالعمل ابلاغی به محض اینکه قیمت حاشیه بازار با قیمت اصلی یکسان شود این سامانه و ثبت استعلام‌ها ضروری است.وی ادامه داد: برای جلوگیری از سوداگری، سامانه راه اندازی شده که در صورت اصلاح قیمتها دیگر اجباری به این سامانه نخواهد بود.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha