یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئتی از "تجمع علمای مسلمان" لبنان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن عبدالله، رئیس هیئت مدیره این تجمع با اعضای جماعت اسلامی لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از "تجمع علمای مسلمان" لبنان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن عبدالله، رئیس هیئت مدیره این تجمع با اعضای جماعت اسلامی لبنان دیدار کرد و مورد استقبال شیخ محمد طقوش دبیرکل جماعت اسلامی، قرار گرفتند.

این هیئت، شهادت تعدادی از برادران جماعت اسلامی در جریان جنگ طوفان الاقصی را تبریک و تهنیت عرض کرد.

شیخ عبد الله گفت: ابتدا در مورد غزه و چگونگی مقاومت و مجاهدت غزه صحبت می کنیم و اینکه مقاومت دیروز در جاهایی که دشمن صهیونیستی می گفت از مقاومت خالی شده است حضور یافت تا ثابت کند که مقاومت همچنان قویتر از آنچه در قبل بود، است.

وی افزود: مقاومت توانست در خان یونس و در بیش از چند منطقه عملیات سختی را علیه دشمن صهیونیستی انجام دهد که تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشت.

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان بیان داشت: ما احساس کردیم که این عملیات‌ها به گونه‌ای بود که گویی اولین روز تجاوز به غزه است، این مسلئه تنها بر یک موضوع دلالت دارد و آن ناکامی دشمن صهیونیستی در رسیدن به اهداف یا هر یک از اهدافش است.

وی ادامه داد: غلو و گستاخی نتانیاهو و ادامه عملیات بمباران و کشتار مردم ما در غزه، هیچ سودی نخواهد داشت. او در پایان پای میز مذاکره غیرمستقیم خواهد آمد تا شکست کامل و شکست وحشتناک خود را اعلام کند.

شیخ عبد الله اشاره کرد: همچنین در خصوص جبهه لبنان صحبت کردیم و به همین مناسبت شهادت جمعی از برادران در دوره اخیر را به اعضای جماعت اسلامی تبریک و تسلیت گفتیم.

وی افزود: جماعت اسلامی در مقابله با دشمن صهیونیستی و مقاومت در برابر این دشمن که نابودی ما را می خواهد، نقش اساسی داشت.

رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن یک وظیفه شرعی، ملی و انسانی است. وقتی ما این کار را می‌کنیم و جماعت اسلامی وقتی این کار را می‌کند، از لبنان در مقابل جاه‌طلبی‌های صهیونیست‌ها دفاع می‌کنیم که تا امروز مرزهای رژیم آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی گفت: صهیونیست ها می خواهند این رژیم تا جایی گسترش یابد که سربازان دشمن اسرائیلی به جهان عربی و اسلامی ما برسند. بنابراین، رژیم صهیونیستی تهدیدی مستقیم و مستمر برای لبنان است و ما باید از لبنان، حاکمیت و استقلال لبنان دفاع کنیم.

شیخ عبد الله بیان داشت: ما همچنین در مورد این موضوع صحبت کردیم که باید آگاهی را در بین جوانان گسترش دهیم؛ جوانانی که برای مقابله با جنبش غیراخلاقی که غرب سعی در گسترش آن در بین جوانان ما دارد، روی آنها حساب می کنیم.

وی در پایان گفت: جوانان ما باید ایمان و آگاهی داشته باشند و این نقشی است در پروسه تبلیغ که جماعت اسلامی و علمای دین انجام می دهند. ما توافق کرده ایم که جلسات در جهت خیر و مصلحت اسلام و مسلمین ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha