یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: کار تبلیغ در اموری که مربوط به روحانیت است جزو با ارزش‌ترین کارهاست و ارزش هیچ کاری به اندازه تبلیغ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در جمع روحانیون مبلغین طرح هجرت شهرستان بیجار سفیران هدایت، اظهار داشت: کار تبلیغ در اموری که مربوط به روحانیت است جزو با ارزش‌ترین کارهاست و ارزش هیچ کاری به اندازه تبلیغ نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تأکید بر اینکه خروجی اصلی حوزه باید برای امر تبلیغ باشد، گفت: اصل و اساس در کار طلبگی، تبلیغ است.

وی گفت: یک مُبلغ باید برای یکسال برنامه ریزی داشته باشد، البته باید کار را فراتر از این بگیریم یعنی اینکه مردم را در صحنه نگه داریم که اینها نیاز به برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: مردم همه به لحاظ روحی تنوع دارند، برخی اهل مسجد هستند و روحانی در مسجد باشد یا نباشد، برای اقامه نماز به مسجد می‌آیند و بعضی هم باید به دنبالشان برویم که این یعنی تبلیغ.

وی تصریح کرد: در مبارزات ملت ایران علیه نظام ستم شاهی، پایگاه اصلی حرکات مردم همین مساجد بودند، بنابراین مردم باید متوجه شوند که مسجد در زندگی آنها بسیار با اهمیت است و اگر مسجد از این روزمرگی ها خارج شود و برنامه‌های جدیدی در آن برگزار شود، یکی از پرحضورترین اماکن در جامعه ما مساجد خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی بیان بسیار زیبایی دارند، اینکه مسجد را به پایگاه رزم تشبیه می‌کنند یعنی اگر در مسجد توقف کنید آن مسجد سقوط می‌کند، لذا باید مساجد را منطقه وار دید.

وی تصریح کرد: اگر دینداری در جامعه ما وجود دارد این به خاطر روحانیت است و اگر روحانیت نبود وضعیت جامعه بسیار وخیم می‌شد چرا که روحانیون مفاهیم دینی را به جامعه منتقل می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اظهار کرد: طلاب سربازهای امام زمان (عج) هستند، بنابراین باید این نگاه، یک نگاه راهبردی شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: خیلی از بزرگانی که در حوزه داریم از روستاها آمده‌اند و غالب آنها از روستاها به این جایگاه رسیده‌اند که نمونه بارز آن، امامین انقلاب هستند که جهان را متحول ساخته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha