یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
شبهه

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر علوم قرآن و حدیث تصریح کرد: ایجاد شبهه و به خصوص شبهه پراکنی، شگرد مهم دشمنان در عرصه جنگ نرم به خصوص ناظر به مباحث اعتقادی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ایجاد شبهه و به خصوص شبهه پراکنی، شگرد مهم دشمنان در عرصه جنگ نرم به خصوص ناظر به مباحث اعتقادی است، ابراز داشت: به تعبیر آیات نورانی قرآن مجید، مغرضان و جاهلان به زعم خود می خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند و حضرت امام رضا(ع) درباره این آیه می فرمایند آن ها با القای شبهات و شبهه پراکنی به دنبال این مساله هستند که البته امروز هم شاهد این موضوع هستیم و عده ای می خواهند با شبهه پراکنی، نور دین را در جامعه خاموش کنند در حالی که خدا نمی خواهد و نمی گذارد این طور شود.

وی افزود: در برابر موج شبهات که با ابزار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتفاقاً ضریب رسانه ای هم به خود می گیرد ما باید با شناخت لازم و علم دقیق نسبت به شبهات در مسیر جهاد تبیین گام برداریم و به آگاه سازی جامعه از مسایل و موضوعات کمک کنیم.

وی همچنین گفت: بر اساس آموزه های اسلامی و ناظر به آیات قرآنی، پاسخ به سؤال و شبهه برای ما واجب است، کما این که در قرآن نیز بر این مساله تصریح شده که حتی خود سوال کردن نیز واجب است، چرا که زمینه ساز هدایت و سعادت می تواند باشد.

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: نه تنها طلاب و فضلای حوزه های علمیه بلکه دانشگاهیان دغدغه مند و دیگر فعالان فرهنگی و رسانه ای باید در کارزار فرهنگی نسبت به جهاد تبیین اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که بی توجهی به این مساله برای ما واقعاً خطرناک است.

وی بیان داشت: توسعه معارف الهی به این معناست که حوزویان و دانشگاهیان و دغدغه مندان عرصه پاسخگویی بیش از پیش می بایست وارد این میدان شوند و گرنه شبهه مثل آتش فتنه در قلب و ذهن و روح افراد اثر می گذارد و ما در قبال دین خدا و مسایل جامعه مسئول هستیم و نمی توانیم از این مباحث غفلت بورزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha