یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
اختتامیه همایش ملی جوانی جمعیت درمشهد

حوزه/ مراسم اختتامیه اولین همایش ملّی "جوانی جمعیت روستایی و عشایری" با حضور منتخبین خانواده‌های روستائی و عشایر کشور، در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،زینب اختری مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، در مراسم اختتامیه پویش ملی جوانی جمعیت در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به آیه شریفه «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» خطاب به مادران گفت: متاسفانه امروز عده‌ای در جامعه، جایگاه مادری و خانه‌داری را به سُخره می‌گیرند و اگر احیانا یک مادر شاغل نباشد، او را تحقیر می‌کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که خداوند این توفیق را به مادران داده تا پرورش‌دهنده بهترین مخلوقش باشند؛ همان مخلوقی که بعد از آفرینش او، خداوند به خود آفرین گفت.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور ضمن انتقاد از این طرز فکر که اگر کسی فرزند دار شود، از لذت‌هایش کاسته می‌شود و داشتن فرزند، دست و پای او را می‌بندد، به سختی مادر شدن اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای بارداری، سختی شروع می‌شود و هر چه فرزند رشد می‌کند، سختی‌ها بیشتر می‌شود؛ اما همین لبخند فرزند و نگاه به صورت زیبا و معصوم بچه‌ها، ضمن آنکه لذّتی بسیار شیرین دارد و مادران آن را خوب درک می‌کنند، خستگی‌ها را نیز از تن می‌زُداید.

وی با تاکید بر اینکه خداوند وعده داده است که با فرزند دار شدن، برکت و رحمت را در زندگی ما جاری کند، گفت: صدای خنده و گریه کودک برای مادران، دارویی است که اگر میلیاردها تومان برای درمان بیماری هزینه شود، باز هم جای یک لبخند فرزند را نمی‌گیرد.

اختری به تبیین ارزش و جایگاه زن در اسلام پرداخت و خطاب به مادران حاضر در همایش گفت: شما زنان، همان طور که در پیشگاه خداوند جایگاه دارید ، در جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند هستید و امروز من به نمایندگی از مسئولینِ این حوزه، دست شما را می‌بوسم.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه با تبلیغاتی که توسط دشمنان ما صورت می‌گیرد، جامعه اسلامی ما به سمت پیری جمعیت پیش می‌رود و اگر این روند ادامه پیدا کند، کشور ما در آینده، کشوری سالمند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، دیگر سخنران این همایش ضمن پرداختن به اهمیت فرزندآوری، به بیان کرامات امام رضا (ع) و نقل گوشه‌ای از معجزات ایشان پرداخت.
این گزارش می افزاید: در اولین پویش ملّی جوانی جمعیت، ۷۲ خانوار روستایی که در سال ۱۴۰۲ صاحب ۱ یا ۲ و یا ۳ فرزند شدند و حدود نیمی از آنان، زائراولی بودند، تا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه، میهمان حضرت رضا (ع)در مشهد مقدس هستند.

گفتنی است همزمان با دهه مبارکه کرامت و هفته ملّی جمعیت، مراسم اختتامیه اولین همایش ملّی "جوانی جمعیت روستایی و عشایری" با حضور منتخبین خانواده‌های روستائی و عشایر کشور، در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha