یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
نماینده

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان از اجرای طرح نور عفاف و حجاب قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای الغدیر برگزار شد با قدردانی از اجرای طرح نور عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی بیان داشت : اجرای طرح نور باید با آرامش و بدون خشونت ادامه یابد.

وی با اشاره به اجرای قانون ساماندهی مد و لباس هم، افزود: انتظار داریم وزارت‌خانه‌ها منتظر نمانند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یک سخنرانی این موضوع را مطرح کنند و بعد متولیان امر به قضیه ورود کنند.

امام جمعه خرم‌آباد بر جلوگیری از ورود لباس‌های نامانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان هم باید با تولید لباس های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی وظیفه خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر برنامه ریزی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد تأکید و خاطرنشان کرد: مبلغان و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید زمینه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را به مساجد برای حضور در برنامه های دینی و انقلابی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به حضور موسسه ملی مرهم در ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در لرستان هم اشاره کرد و افزود: جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان بیماری‌های شکاف لب و مشکلات صورت به استان سفر می کنند و مراجعین را به صورت رایگان ویزیت و درمان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در جهان اسلام چندین هجرت تمدن ساز داشتیم که هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه، هجرت امیرالمومنین (ع) از مدینه به کوفه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا، هجرت امام رضا(ع) از مدینه به طوس و هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به قم از هجرت های تمدن ساز بوده اند.

وی گفت: دو هجرت اخیر نتیجه‌اش این شد که در کنار دو بارگاه شریف حوزه علمیه شکل گرفت و مراجع بزرگی تربیت شد که در زمان غیبت در سخت ترین شرایط اسلام را حفظ و شاگردان، مبلغان، صاحبان قلم و مبارزانی تربیت کردند که تاثیر روشنگری آنها را در دنیا می‌بینیم.

امام جمعه خرم‌آباد به سالروز عملیات حاج عمران و آزاد سازی خرمشهر هم اشاره کرد و افزود: در عملیات حاج‌ عمران رزمندگان تیپ ۵۷ ماشین جنگی دشمن را نابود کردند و اوج رشادت ها و شجاعت رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران زبانزد است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در طول تاریخ لرستان همواره کانون مبارزه با ظالمان و ستمگران بوده است، اظهار داشت: عصاره ای از مبارزات مردم لرستان را در عملیات حاج عمران می‌بینیم، عملیاتی که درخت اسلام و انقلاب را تنومندتر کرد و پندار غلط رژیم بعث و حامیانش را در هم کوبید.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان به مصوبه تعطیلی روز شنبه هم اشاره کرد و گفت: تعطیلی شنبه که به تصویب مجلس هم رسید موافقان و مخالفانی دارد اما نباید این گونه مسائل منشا تنازع و بدزبانی شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha