یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157682
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
ت

حوزه/ خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس به شهرستان کاشان و شهرستان‌های شمال استان اصفهان با 'پرهام فروتن' و خانواده این معجزه قرآنی در شهرستان نطنز دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس به شهرستان کاشان و شهرستان‌های شمال استان اصفهان گفت: پرهام فروتن نوجوان نطنزی دارای بیماری اوتیسم است که به طرز خارق العاده‌ای حافظ قرآن شده و اعجاب همگان را برانگیخته است.

احمد کریمی با تقدیر از تعامل و هم افزایی علیرضا احسانی‌فر، دبیر کانون‌های خدمت رضوی نطنز و خادمیاران این شهرستان برای حضور کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان افزود: کاروان زیر سایه خورشید به اتفاق امام جمعه نطنز در راستای تکریم عظمت قرآن و تقدیر از پرهام فروتن که مبتلا به اوتیسم است به منزلشان رفتند تا از این حافظ قرآن، پدر و مادرش تجلیل کنند.

وی با توجه به سخنان مادر پرهام که ۶ ماهه و نارس به دنیا آمد و به همین دلیل تا ۶ سالگی نمی‌توانست صحبت کند، تاکید کرد: مادر پرهام معتقد است ماجرای ارتباط این کودک با قرآن و حافظ شدن او چیزی شبیه معجزه و البته از عنایت امام رضا(ع) پس از سفر آنها به مشهد در زمان دو سالگی پرهام بوده است.

وی همچنین حضور خدام حرم رضوی در منزل خانواده مرحومه فخارپور و تجلیل از اقدام ارزنده آنها در اهدای عضو مرحومه نسرین فخارپور را تأکید کرد و گفت: خانم نسرین فخارپور نطنزی ۴۳ ساله که بدلیل سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اعضای بدنش در اوایل سال جاری اهدا می‌شود و به چندین نفر جان دوباره می‌بخشد.

کریمی، حُسن مطلع برنامه‌های خدام حرم رضوی در بدو ورود به نطنز را اجرای آیین غبارروبی و عطرافشانی یادمان شهدای گمنام در این شهرستان یادآور شد و گفت: دیدار با پدر شهید غلامرضا عمادی نظری و تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت، شرکت در جشن مردمی در مصلی نماز جمعه نطنز، حضور در پاسگاه برزرود و تجلیل از فرمانده پاسگاه و تلاش‌های شبانه روزی جان برکفان نیروی انتظامی در حفظ نظم و برقراری امنیت جامعه از دیگر برنامه‌های اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در نطنز بود.

به گفته وی، حضور در جشن مردمی زیر سایه خورشید در روستای کمجان با آیین بسیار باشکوه و زیبای استقبال مردم با صفا و ولایت مدار این روستا تا آستان مقدس امامزاده ایوب(ع) و جمیله خاتون(س) برنامه پایانی خدام حرم رضوی در باغشهر تاریخی مذهبی نطنز است.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس به شهرستان کاشان و شهرستان‌های شمال استان اصفهان تصریح کرد: این کروان با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی متین مبلغ کاروان، محمد موحدی نیا خادم کشیک اول حرم مداح کاروان، سید کاظم حسینی خادم کشیک چهارم دربانان، رامین بازه حوضی خادم کشیک سوم حرم رضوی برای شرکت در جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و اجرای حدود ۷۰ برنامه متنوع از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت به منطقه شمال استان اصفهان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود سفر کرده است تا دیار گل و گلاب را معطر و متبرک به عطر رضوی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha