یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان

حوزه/ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان بر لزوم فرهنگ سازی برای رشد جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج تحقق سیاست جوانی جمعیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، زهرا یعقوب نژاد امروز شنبه همزمان با هفته ملی جمعیت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ابراز امیدواری به تلاش‌ها در راستای مساله جوان سازی اظهار کرد: مساله جمعیت با نزدیک شدن به آموزه‌های دینی و فرهنگ سازی عمومی دست به دست خواهد آمد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مساله جمعیت به عنوان یکی از مسائل مهم استان ادامه داد: خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که به عنوان بنیادی‌ترین رکن جامعه ایرانی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه با برداشته شدن موانع زیرساختی، تشویق به فرزندآوری محقق می‌شود، گفت: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح جوانی جمعیت باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج تحقق سیاست جوانی جمعیت دارند، تصریح کرد: اصحاب رسانه که در راستای روشنگری و تبیین می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزند آوری به عنوان یک مساله مهم و حیاتی نقش محوری و تأثیرگذار ایفا کنند.

وی با اشاره به اجرای سه طرح جوانی جمعیت در استان افزود: طرح تحول آفرین «فتان»، مشاوره خانواده محله محور با رویکرد ایرانی اسلامی و با هدف بهبود و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی و تلاش در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و طرح جامع آموزش و تربیت کنشگران جمعیتی در استان در دست اجرا قرار دارد.

یعقوب نژاد به بیمه رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۳۲۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری برای قرار گرفتن در پوشش بیمه‌ای شناسایی شده‌اند ضمن اینکه حق بیمه زنان غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر از سوی دولت کامل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» که در گذشته‌ها مطرح می‌شد اکنون باید شعار «فرزندان سرمایه‌های زندگی هستند» مطرح شود، اضافه کرد: فرهنگ سازی موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری مهم بوده و رسانه‌ها در این موضوع نقش مؤثری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha