دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر از رهبر معظم انقلاب و شهید حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: اخلاق مداری و خدمت گزاری صادقانه به مردم از ویژگی های بارز شهید سید ابراهیم رئیسی بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه ایشان اظهار داشت: خبر شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و مردمی و همراهان ایشان حقیقتاً قلوب ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار ساخت و دل نگرانی شدید شب گذشته آحاد مردم از یک سو و غم و اندوه امروز آنان پس از خبر قطعی شهادت نشان داد که مردم غیرتمند ایران اسلامی، قدردان مسئولان خدمتگزار خود بوده و هستند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم افزود: مردم ایران در شب میلاد امام‌رضا (ع) نگران سلامت رئیس‌جمهور محبوبی بودند که همه افتخارش خادمی حضرت رضا (ع) و خدمتگزاری مردم بود و در سراسر ایران در این شب برای سلامتی ایشان دست به دعا برداشتند، اما تقدیر الهی به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و ما را چاره‌ای جز رضایت به مقدرات الهی نیست؛ زیرا راضی و تسلیم بودن به مقدرات الهی، یکی از صفات انسان‌های شایسته و کامل است.

وی بیان داشت: امام حسین(ع)، نمونه کامل این صفت الهی است و در رفتار و گفتار آن حضرت، رضایت و تسلیم حق موج می‌زند، همان زمان که حضرت در اوج مصیبت از دست دادن یاران و عزیزان خود، خاک‌های گرم کربلا را جمع کرد و در حالی که صورت مبارک و غرقه به خونش را روی این خاک‌های گرم گذاشت فرمود: «الهی رِضاً بِقَضائِکَ و تَسْلیماً لِامْرِکَ وَ لا مَعْبودَ سِواکَ یا غِیاثَ الْمُستَغیثین»

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به این که ملت قدرشناس ایران در رثای خادمان محبوب، مظلوم و بی ادعای خود به سوگ نشسته است، گفت:مردم ایران در غم جانکاه از دست دادن رئیس‌جمهور اخلاق‌مدار و مظلومی سوگوارند که هرگز اهل مطرح کردن خود نبود و حتی حاضر به دفاع از خود در برابر هجمه‌های غیرمنصفانه و غیراخلاقی نمی‌شد. به یاد داریم که ایشان در اوج بداخلاقی و اتهامات رقبای خویش در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری تنها به همین یک جمله اکتفا کرد: «آیا شما در سخنان خود، خدا را هم در نظر می‌گیرید»!؟

وی ادامه داد: ایشان خود حقیقتاً در طول سال‌های خدمت در مسئولیت قضا و یا مسئولیت قوه مجریه همواره خدا را در نظر داشت. مردم قدرشناس ایران امروز در غم از دست دادن رئیس‌جمهور سخت کوشی نشسته که کمتر از سه سال مسئولیت خود بیش از ۳۰ سال در مسیر سازندگی و رفع مشکلات مردم تلاش کرد و عاقبت در راه خدمت به ملت ایران به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در پی بروز حادثه برای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان خطاب به مردم ایران فرمودند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. شاید امروز بدخواهان نظام از این اتفاق خشنود باشند اما به کوری چشم دشمنان این شهادت‌ها همواره مایه قدرت بیشتر نظام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است اما در سایه لطف بی‌کران خداوند متعال و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، همواره حرکت انقلاب و نظام در مسیر روبه‌رشد خود ادامه یافته است و البته این بار نیز به لطف الهی و حضرت ولیعصر (عج) که لطفش همواره شامل حال ملت ایران بوده است، هیچ خللی در مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی به وجود نخواهد آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha