دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر / تشییع باشکوه رئیس جمهمور و همراهانش در قم

اهالی دیار کریمه اهل بیت(س) از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و نوجوان خود را به بلوار پیامبر اعظم(ص) رسانده اند تا به میهمانان ویژه ای که جان عزیز و همه هستی‌شان را برای خدمت و رفاه و آسایش و آرامش ایران و ایرانی فدا کردند، ادای احترام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امروز یکم خرداد ۱۴۰۳ روز متفاوتی در قم است و قمی‌ها میهمانان بسیار عزیز و ویژه ای دارند که سرشناس ترین آنها سیدالشهدای خدمت و رئیس جمهور شهید است که ۱۰ روز قبل هم میهمان مردمان این دیار بود. مردم از جای جای استان خود را به محل میهمانی رسانده اند تا برای آخرین بار خادم ملت و سردار خدمت را در آغوش بگیرند البته این بار پیکر مطهرش را.

میهمانان آن قدر عزیز و محترمند که دو تن از مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی هم برای دیدارشان و آخرین وداع با آنان به مدرسه علمیه فیضیه رفتند.

بیشتر بخوانید:

سیدالشهدای خدمت میهمان قمی‌ها شد / طواف در حرم بانوی کرامت / وداع با شهدا در فیضیه

دقایقی قبل مراسم به یادماندنی تشییع و وداع با سیدمحرومان و رئیس جمهور محبوب و مردمی که باید او را سیدالشهدای خدمت خواند و یاران عزیزش، با حضور پرشور مردم انقلابی قم که ساعت ها منتظر رسیدن میهمانانشان بودند از بلوار پیامبراعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

برای مشاهده پخش زنده مراسم اینجا را کلیک کنید

خیابان های منتهی به مسیر تشییع شهدای خدمت مملو از جمعیت عزاداری است که با چشمانی اشکبار برای قدردانی از سیدمحرومان و یاران عزیزش به میدان آمده اند و شعار سر می‌دهند «رئیسی رئیسی شهادتت مبارک»، «ای یاور محرومان تشکر تشکر»، «لبیک یا حسین (ع)» و ...

فیلم موج جمعیت آغاز تشییع سیدالشهدای خدمت

روایت چشمان اشکبار قمی‌ها

روایت غم و اندوه و اشک امروز مردم وفادار و قدرشناس قم، روایت مردمانی است که همیشه مشهدالرضا(ع) را پناهگاه خود دانسته‌اند اما این‌بار، همین مردم با چشمانی اشکبار و قلب هایی مالامال از ماتم پیکر خادمان امام رئوف و شهید جمهور را تشییع و بدرقه می کنند.

بیشتر بخوانید:

وداع مراجع عظام تقلید با سیدالشهدای خدمت + فیلم و عکس

اهالی دیار کریمه اهل بیت(س) و خاستگاه انقلاب اسلامی از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و نوجوان خود را به بلوار پیامبر اعظم(ص) رسانده اند تا پیکرهای مطهر شهدایی را تشییع کنند که جان عزیز و همه هستی‌شان را برای خدمت و رفاه و آسایش و آرامش ایران و ایرانی فدا کردند.

دریای جمعیت عزادار / حرکت کند خودروی حامل پیکرهای شهدای خدمت

دریای جمعیت عزادار به حدی است که سرتاسر مسیر ۷ کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران را پوشانده و به تعبیر عامیانه جای سوزن انداختن نیست و حرکت خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدای خدمت را بسیار کند کرده است.

فیلم شکوه جمعیت انقلابی قم در تشییع رئیس جمهور و همراهانش

برپایی موکب های مردمی در مسیر تشییع

موکب های مردمی هم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران برای خدمت رسانی به جمعیت عزادار برپا شده اند و در حال خدمت به عزاداران و شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان عزیزش هستند.

مردم وفادار همه آمده اند

مردم وفادار همه آمده اند تا هم با شهدا تجدید میثاق کنند و هم اعلام کنند که قدر خدمت خادمان مخلص را می دانند و پای انقلابشان ایستاده اند و قدمی از آرمان ها و حمایت از مظلومان غزه و فلسطین عقب نمی نشینند و آماده شهادتند و خون شهیدان نیروی محرکه آنان برای دفاع از اسلام و قرآن و مظلومان عالم است.

فیلم | گوشه هایی از عشق مردم قم به سیدالشهدای خدمت و یارانش

وداع مراجع عظام تقلید با سیدالشهدای خدمت

حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی از مراجع عظام تقلید هم برای قدرشناسی از عالم مجاهد و سیدالشهدای خدمت و همراهانش در مدرسه علمیه فیضیه حضور یافتند و با ادای احترام و قرائت فاتحه با رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت وداع کرده بودند.

آیت الله العظمی نوری همدانی بر تابوت رئیس جمهور شهید بوسه زدند.

جاری شدن دریای جمعیت در قم / قیام قمی‌ها به احترام سیدالشهدای خدمت + فیلم و عکس

مسجد جمکران میزبان میهمانان ویژه

پیکرهای مطهر آیت الله حاج سید ابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت و همراهان عزیز پس از تشییع بسیار باشکوه و تاریخی مردم وفادار و قدرشناس قم به مسجد مقدس جمکران رسیدند و هم اکنون ساعت ۱۹:۵۵ دعای توسل با حضور خانواده های شهدا در حال برگزاری است.

پس از دعای توسل، منتظران ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) آخرین وداع را با شهدای عزیز خدمت انجام خواهند داد و پیکرهای مطهر رئیس جمهور شهید و یارانش را بدرقه می کنند تا راهی پایتخت شوند.

جاری شدن دریای جمعیت در قم / قیام قمی‌ها به احترام سیدالشهدای خدمت + فیلم و عکس

مردم تهران منتظر رسیدن میهمانان

براساس برنامه ریزی ها قرار است امشب مراسم وداع با شهدای خدمت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شود. گزارش های دریافتی حاکی از آن است که مردم سوگوار از ساعت ها قبل در مصلی حضور یافته و منتظرند تا پیکرهای مطهر را در آغوش بگیرند و برای آخرین بار با آنها خداحافظی کنند.

رهبر انقلاب چهارشنبه نماز را بر شهدای خدمت اقامه می کنند

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۷:۳۰ صبح روز چهارشنبه (فردا) در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

گزارش: علی علیزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha