پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی، مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان به بیانیه برکناری اش پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق ابطحی، مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان به بیانیه برکناری اش پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

برکناری مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان | توضیحات دفتر امام جمعه

بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین

اخیراً بیانیه از طرف روابط عمومی دفتر آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در خصوص اینجانب در جرائد و شبکه‌های مجازی منتشر شده است که هر چند قصد جواب نداشتم اما با توجه به اتهاماتی که متوجه حقیر شده است، تفألی به قرآن زدم که خوب آمد لذا ضروری دیدم توضیحاتی را در دفاع از خود محضر روحانیت معظم و مردم انقلابی استان اصفهان ارائه نمایم.

اولاً - بیانیه ای که از من در فضای مجازی پخش شده فقط به مسئولین مناطق داده شد بود و قرار بر انتشار در فضای مجازی نبود و من هم آن را منتشر نکردم و نمی دانم توسط چه کسانی منتشر شده است.

ثانیاً. هرگز و هرگز دولت حسن روحانی برای مساجد ریالی اختصاص نداد و این ردیف از بودجه با توجه به پیگیری‌های زیاد من و فقط برای امور مساجد استان اصفهان به تصویب رسید. و اگر آن گونه بوده که در بیانیه دفتر آمده چرا و چرا در سالهای قبل اتفاق نیفتاد.؟؟؟

اما دلایل من مستدل است که چقدر پیگیری کردم و حتی زمانی هم که تصویب شد شخص آیت الله طباطبایی نژاد هم باور نمی‌کرد که عین صوت ایشان را دارم که به من گفتند: اینها حَرفه و جائی هم مطرح نکن چنین چیزی امکان نداره.

اما فقط از باب نمونه چند مورد از پیامک‌هایی که برای نمایندگان مجلس فرستاده ام را عرضه می‌دارم ضمناً می‌توانید از نمایندگان به ویژه آقای حاجی دلیگانی سئوال کنید.

الف. متن پیامک من به نمایندگان اصفهان قبل از مراسم معارفه
برادرعزیز جناب آقای حاجی دلیگانی
باسلام و ارادت واخلاص.
پیرو تماس تلفنی وارسال سرفصل‌های بودجه ۱۴۰۰ در صفحه ۱۸۰ از جدول ۱ بخش اول (مصارف دستگاه‌های اجرائی ملی) کد دستگاه اجرائی ۱۱۴۳۱۴ وبرنامه خروجی ۱۱۴۳۱۴ با پنج برنامه به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌باشد.
حال باتوجه باینکه تمامی این بودجه در اختیار امور مساجد تهران قرار می‌گیرد ضروریست با عنایت بوجود مرکز رسیدگی به امور مساجد در اصفهان ردیفی هم برای استان در تصویب بودجه قرار گیرد.
لازم بذکر است که بیش از ۵۰۰۰ مسجد تحت پوشش امور مساجد اصفهان می‌باشد
این هم جواب آقای حاجی دلیگانی
به نام خدا وباسلام. ملاحظه شد تلاش خواهم نمود.
این پیام‌ها قبل از معارفه است و در جلسه معارفه هم که قطعاً فیلم آن در دفتر موجود است موضوع را مطرح کردم

ب - اما پیامک دوم من به نمایندگان
سلام علیکم. ارادتمندم. ضمن آرزوی سلامت و سعادت جنابعالی. بیش از پنج هزار مسجد در سطح استان و ۸۰۰ مسجد اصفهان منتظر دفاع شما و همکاران تان از بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌باشد که قطعاً باقیات الصالحات بزرگی برای شما خواهد بود. ابطحی. مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان

ج - این هم پیام‌های من به آقای طباطبایی
«باسلام و ارادت و اخلاص. باتوجه به زمان تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی حقیر پیام زیر را برای نمایندگان اصفهان فرستادم خواهشمندم در صورت صلاحدید حضرتعالی به نمایندگان تاکید فرمائید.
این هم شب عید نوروز و بعد از اطلاع از تصویب برای ایشان فرستادم
«سلام علیکم. اسعد الله ایامکم.
بحمدالله والمنه تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی حقیر نتیجه داد و ردیف مشخصی با سقف پنج میلیارد تومان برای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این موفقیت را محضرتان تبریک عرض می‌کنم.»

این هم پیام من برای آقای دکتر مقتدایی
«باسلام و صبح بخیر وتشکر فراوان
همانگونه که تلفنی عرض کردم. استان اصفهان دارای بیش از ۵۲۰۰ مسجد که قریب به ۴۰۰۰ مسجد فعال می‌باشد (حداقل یک نوبت نماز جماعت دارد) و در شهرستان اصفهان حدود ۱۱۰۰ مسجد وجود دارد. امیدوارم که با عنایت جنابعالی و سایر همکاران شاهد تحولی در مساجد استان باشیم.» ابطحی.

متاسفانه کپی نامه هائی که دستی برای آقای دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس.و آقای تقوی کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر نمایندگان نوشتم را در اختیار ندارم.

د - پیامک پیگیری من از آقای حاجی دلیگانی
«باسلام و صبح بخیر. خدا قوت. با توجه به تصویب ردیف بودجه جهت مرکز رسیدگی به امور مساجد، و با تشکر مجدد از تلاش‌های جنابعالی. من از طریق سازمان مدیریت پیگیری کردم و جواب نگرفتم. اگر ممکنه بفرمائید از چه طریقی پیگیری کنم.»

خود بارها و بارها شاهد بودم که وقتی چند فاکتور محدود مرکز را به ایشان می‌دادم چگونه عنوان می‌کردند که من پول ندارم و آقایان جعفرپور و دست افکن را مأمور می‌کردند که به اوقاف و شهرداری زنگ بزنید که برایشان پول واریز کنند.

آیا این وضع در شأن امور مساجد بود؟؟؟

تمام کمک ایشان به مرکز رسیدگی به امور مساجد ۱۵ میلیون تومان بود آن هم پول اوقاف و شهرداری که هر دوی آنها خالی از اشکال نبود و نیست!!!!!!!!!!!!

ثالثاً - گفته شده عزل و نصب‌ها بدون هماهنگی بود.
ما در امور مساجد عزل و نصبی بجز انتصاب امامان جماعت و هیات امنای مساجد نداریم که آنم من فقط برگه‌ها را امضا می‌کنم ولی روند تائید و صدور حکم آنها بدست معاونت هاست و قبل از من هم چنین بوده است و من آنرا بوجود نیاوردم.

و به جزء امامان جماعت و هیات امنای مساجد برای هیچ کسی حکمی صادر نکرده ام، سوابق موجود است بیائید و بنگرید. البته شاید فقط یک مورد برای مشاور در امور شهرداری‌ها بوده که آن هم بدلیل لزوم ارسال برای شهرداری جهت همکاری حکم زده باشم و لاغیر و لاغیر....

اما اگر یک مدیر اجرایی اجازه تا این حد را هم نداشته باشد بهتر اینکه اصلاً نباشد.

رابعاً – درخصوص مسائل مالی مرکز
من در کار ذره‌ای کم نگذاشتم و ریالی هم بدون سند مالی که تماماً در سامانه ثبت شده، هزینه نشده است.

لازم می دانم که متذکر شوم که آمادگی کامل دارم که از طریق مسئولین ذیربط جهت بازرسی وضعیت مالی گذشته و حال و وضعیت کاری گذشته و حال و پیشرفت کارها در گذشته و حال، توسط مراکز بازرسی بررسی لازم صورت گیرد.

البته این را هم متذکر شوم که طی ۱۱ سال گذشته مرکز حتی یک ورق سند مالی و فاکتور در مجموعه نیست. اما من در تاریخ ۱۰ دی ۹۹ معرفی شدم و در تاریخ ۷ بهمن ۹۹ یعنی کمتر از یک ماه حسابی را بنام مرکز در بانک قرض‌الحسنه مهر شعبه کاشانی افتتاح و هیچ مبلغی نبود مگر اینکه به حساب واریز و با چک برداشت و اسناد آن هم همه وهمه در نزد آقایان مسئولین مالی مرکز رسیدگی به امور مساجد موجود است و حتی ریالی هم بدون فاکتور وسند نیست.

بحمدالله و المنه از نظر مالی هیچ کم ندارم که محتاج این کار و مسئولیت باشم. و تا این چند ماه اخیر هم ریالی بابت حقوق دریافت نکردم و آنچه که ایشان به مسئول مالی گفته بود در این دو ماه اخیر به کارتی که در بانک مهر افتتاح کردم واریز شد که تا بحال ریالی از آنرا هم برداشت نکرده ام.

در پایان متذکر می‌شوم من سرباز نظام و انقلاب و رهبری عزیز بوده و هستم و خواهم بود واین رفتارها و حوادث و مسائل ذره‌ای در اراده من خللی وارد نخواهد کرد.

آن را که حساب پاک است چه باک از محاسبه‌ی کار است.

با توسل به حضرت ثامن الحجج و امام عصر سلام الله علیهما مسئولیت را پذیرفتم و تمام آنچه را هم که پیش آمد به خدا و آن بزرگواران واگذار می‌کنم

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
السید محمد صادق الحسینی الابطحی
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 1
    هر کار برای خدا کردی ثواب و اجر محفوظ اگر برای بقا پست و مقام کردی خسرالدنیا و الاخره موفق باشید دنیا بقا ندارد چه رسد به پست و مقام