پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت‌الاسلام نیلی‌پور

حوزه/ مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: در جریانات و اغتشاشات اخیر باید شجاعت ما نمود پیدا کند، دشمنان ما شجاعانه اعتراض و اغتشاش می‌کنند ما هم باید شجاعانه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور در نشست «نقش حوزه های علمیه در اغتشاشات و وظیفه اش در برابر کشف حجاب در جامعه امروزی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرا المرضیه (س) اصفهان با اشاره به آیات سوره نحل گفت: انسان ها در قرآن به گروه های مختلف تقسیم شده اند گروهی را با صفاتی چون عابدین، مؤمنین، صالحین و گروه دیگر را با صفاتی چون فاسدین، ظالمین، کافرین معرفی کرده است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: فریضه عفاف و حجاب و دیگر ارزشها باید در جامعه تکثیر پیدا کند، دین نیاز به تبلیغ و روشنگری دارد و اولین نتیجه اش این می‌شود که روح انسان متعالی می‌شود و جزء گروه اول می‌شوند.

وی بیان کرد: محسنین افرادی هستند که احسان می کنند و اولین نتیجه احسان این است که آن خوبی به خود انسان بر می‌گردد. این‌ احسان، باتفکر و تدبر در اعمال خوب و تکثیر آن بوجود می آید.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: یکی از وظایف ما تکثیر ارزش‌های اخلاقی مانند شجاعت است، در جامعه افرادی مصلح می‌توانند باشند که شجاع باشند، در جریانات و اغتشاشات اخیر باید شجاعت ما نمود پیدا کند، دشمنان ما آزادانه اعتراض و اغتشاش می‌کنند ما هم باید شجاعانه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید در برابر افساد باید اصلاح را جایگزین کرد. مؤمن باید انتشار صلاحیت‌ها را داشته باشد و باید این اصلاح را به دیگران انتقال بدهید.

حجت الاسلام نیلی پور با طرح این سؤال که حد آزادی چیست؟ چه کسی این حد را تعیین می کند؟ افزود: اگر از انسانها بپرسیم هر کسی نظری می‌دهد و حدی ندارد و انتهایش شیطان پرستی است؛ حد آزادی را خداوند تعیین می کند و عمل به حدود الهی آزادی می‌آورد و نهایت آزادگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha