سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
شاهین شهر

حوزه/ جلسه هم اندیشی «آسیب شناسی فرآیند تدوین پایان نامه طلاب سطح ۳»،  باهدف ارتقای کیفی تدوین پایان نامه طلاب در مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس، در جلسه هم‌اندیشی «آسیب شناسی فرآیند تدوین پایان نامه طلاب سطح ۳»، باهدف ارتقای کیفی تدوین پایان نامه طلاب در مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر به ترسیم شرایط موجود پرداخت و عنوان کرد: آشنایی طلاب با فرآیند تدوین پایان نامه تاثیرات مطلوبی را به همراه خواهد داشت، زیرا عدم آشنایی با مراحل تدوین پایان نامه اعم از انتخاب موضوع، انتخاب استاد راهنما، طرح اجمالی و تفصیلی و جمع آوری مطالب سبب ایجاد رخوت پژوهشی در بین طلاب شده و این مساله عمده ترین آسیب تدوین مقاله می باشد.

وی با بیان این که نگاه به تدوین پایان نامه باید ژرف و عمیق باشد گفت: پایان نامه کارنامه پژوهشی یک طلبه است که لازم است قابلیت ارائه در محافل و مجامع علمی را دارا باشد.

استاد حوزه ادامه داد: جهت تسریع در روند تدوین پایان نامه لازم است آیین نامه و شیوه نامه های مرتبط به صورت نموداری ترسیم شده و در اختیار طلبه، استاد راهنما و مشاور قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروزه برنامه ریزی های پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران به صورتی است که طلاب خواهر از همان ابتدا به صورت گام به گام با مهارت‌های پژوهشگری آشنا می‌شوند و نتایج کسب این مهارت ها باید در تدوین پایان نامه به ثمر برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha