پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حاج آقای حسناتی

حوزه/ امام جمعه نجف آباد بیان کرد: ولایت مداری از مهمترین ویژگی حضرت فاطمه معصومه(س) بود که در همین راه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسناتی، در نشست سیره حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، با اشاره به مقام و منزلت حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: ائمه معصوم (سلام الله علیهم) به بزرگی از حضرت معصومه (سلام الله علیها) یاد کرده اند و اگر زیارت ایشان با معرفت همراه باشد، بهشت بر زائر ایشان واجب می‌شود.

وی به اوصاف حضرت معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: ایشان فاضله و عالمه بودند و از هر نظر به معارف، احکام و حدود الهی آشنا بودند و یک مبلغه بودند برای دین خدا. ایشان در مواقعی که پدر بزرگوارشان در زندان بودند و در مواقع غیر از این هم، به عنوان مرجعی برای مراجعه عموم مردم بودند.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: ولایت مداری از مهمترین ویژگی حضرت معصومه(س) بود که در همین راه هم به شهادت رسید. وقتی قصد حضور در خراسان و یاری امام زمان خودش را نمود و در همین جهت و در میانه راه مورد حمله مزدوران عباسی قرار گرفتند؛ بیشتر مردها جان باختند و ایشان نیز بیمار شدند و در نهایت جان خویش را فدای امام زمان خود نمود.

وی یکی از راه های شناخت حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت نامه ایشان خواند و گفت: زیارتنامه ایشان جامعیت دارد؛ و قرار است این بانوی مکرمه و مرقدش به جای مرقد مخفی مادرش باشد و نورانیت و برکات ایشان به جهان هستی گستره پیدا کند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره ای به شعار زن، زندگی و آزادگی اغتشاشگران گفت: اینان نه زن را می‌شناسند و نه به دنبال آزادگی زنان هستند؛ اینان نمی‌دادند که چه کسی به زن، عظمت، آزادی و آزادگی را داده است. آیا غیر از اسلام می توانید این آزادگی را در جایی پیدا کنید؟!

وی خاطر نشان کرد: با توسل به این بانوی بزرگوار و در سایه شفاعت ایشان می توان، دنیا، آخرت، هدایت و وصل شدن به اهل بیت(ع) را به دست آورد؛ تا در این عالم نورانی باقی بمانیم و مراقبه کنیم از این که در عالم ضد اهل بیت قرار نگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha