یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ وبینار کارگاه با موضوع «روشهای نوین مطالعه مؤثر با تکیه بر تندخوانی» در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، کارگاه «روشهای نوین مطالعه مؤثر با تکیه بر تندخوانی» با حضور خانم منیره ایمانی مربی تندخوانی مؤسسه کتابدانه قم به همّت به همت مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار گردید.

ایمانی با اشاره به مزایای تندخوانی، ۸ ویژگی اصلی افراد موفق و ثروتمند جامعه را موارد زیر برشمرد: اهل مطالعه هستند، روزانه ورزش می کنند، سرمایه گذار هستند، خوب گوش می دهند، دیگران را تحسین می کنند، عاشق یادگیری هستند، ریسک پذیری بالایی دارند، ارتباطات باکیفیتی دارند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) را به عنوان یکی از رهبران تندخوان دنیا اشاره کرد که به عنوان یک فرد موفق تندخوان، ۳۰۰ صفحه کتاب را در یک ساعت مطالعه می کنند.

مربی تندخوانی مؤسسه کتابدانه قم به سخنان برخی افراد تندخوان از جمله وارن بافت، اشاره کرد و در ادامه، علل کمبود مطالعه در کشور به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نمیدانیم کتاب چه تأثیری روی زندگی ما دارد.
  2. فکر می کنیم همه چیز را بلدیم.
  3. نحوه کتاب خواندن را بلد نیستیم.
  4. سیستم آموزشی ایراد دارد.

وی همچنین در ادامه جلسه به تکنیک های تندخوانی، تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و خودباوری، تکنیک های افزایش سرعت تست زنی، تکنیک از بین بردن تنبلی، تکنیک های خلاصه نویسی و مایند مپ، تکنیک های افزایش سرعت نوشتن و تکنیک های افزایش دقت اشاره نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha