شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه هر چه کشوری قوی‌تر باشد، مذاکره بهتری نیز می‌تواند انجام دهد، گفت: دو گانه موشک و معیشت معنا ندارد، بلکه هرچه میدان قوی‌تر، دیپلماسی بهتر، چرا که این تجربیات سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگاران به رعایت تقوا، با اشاره به رونمایی از ابر موشک هایپر سونیک ایرانی فتاح، اظهار داشت: رونمایی از ابر موشک هایپر سونیک ایرانی فتاح، هم دنیا را مبهوت قدرت نمایی ما کرد و هم دشمنان را مرعوب کرد.

وی یادآور شد: این دستاورد بزرگ نیروی هوا فضای سپاه، قدرت بازدارندگی کشور را تقویت و موجب امنیت و صلح پایدار می‌شود.

امام جمعه همدان، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت ۲۰۰ سال گذشته و پس از انقلاب صنعتی در دنیا را بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که در طول قرن ۲۰ بالغ بر ۱۸۷ میلیون نفر در جنگ‌های مختلف کشته شدند.

وی با گلایه از برخی مطالب که قدرت نظامی کشور را زیر سوال می‌برند، گفت: در دنیایی که می‌توان گفت امروز خطرناک‌تر هم شده، کشور ضعیف زیر پای قلدرها له خواهد شد.

کشوری که ضعیف باشد، یا باید باج دهد و یا زیر پای مستکبران له خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: اینکه گفته شود دنیا، دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، با واقعیت‌های دنیا و میدان سازگار نیست و لذا کشوری که ضعیف باشد، یا باید باج دهد و یا زیر پای مستکبران له خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هر چه کشوری قوی‌تر باشد، مذاکره بهتری نیز می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: دو گانه موشک و معیشت معنا ندارد، بلکه هرچه میدان قوی‌تر، دیپلماسی بهتر، چرا که این تجربیات سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه تمدن امروز دنیا، زبان زور را می‌فهمد و سردمداران منطق ندارند، خاطرنشان کرد: کشوری که امنیت نداشته باشد، بحث معیشت و اقتصاد نیز در آن محقق نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در رابطه با امید و ایمان، گفت: ناامیدی در هر جامعه‌ای موجب تلخ شدن زندگی‌ها و هدر رفتن ظرفیت‌ها می‌شود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه امید در جامعه تحرک ایجاد می‌کند، اظهار کرد: باید گله کنیم از برخی‌ رسانه‌هایی که به روح حاکم جامعه کار ندارند و فقط اخبار منفی را منعکس می‌کنند.

متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل، تنها بر روی مشکلات و ترویج نا امیدی کار می‌کنند

وی با اشاره به اینکه کار دشمن و رسانه دشمن ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه و سیاه نمایی است، یادآور شد: این رسانه‌ها حتی اخبار مثبت را به نحوی انعکاس می‌دهند که ناامیدی در جامعه ترویج پیدا کند، اما متاسفانه برخی رسانه‌ها در داخل نیز تنها بر روی مشکلات و ترویج نا امیدی در کشور کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: درست است انتقادهایی به دولت در بحث گرانی و تورم داریم، اما شخص رئیس جمهور بسیار پر کار است و در این مدت اتفاقات خوبی از جمله احیا واحدهای تولیدی و فراهم شدن زیر ساخت‌های فراوان در کشور رخ داده، که همه آنها نوید بخش بهتر شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی است.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه انعکاس واقعیت‌هاست، گفت: البته رسانه باید نقاط ضعف را هم برای رفع و تدبیر کردن در آن، بیان کند، اما مهم آن است که تنها نباید نقاط ضعف دیده شود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در رأس ایجاد امید در جامعه مسئولان قرار دارند، یادآور شد: مسئول کارآمد با رفع مشکل مردم می‌توانند ایجاد امید کنند، اما دیگر آحاد جامعه نیز در این عرصه نقش دارند، چرا که ضعف‌هایی که با آن روبرو هستیم برآیند فعالیت‌های همه ما است.

وی تصریح کرد: نباید همه مسائل را سیاسی دید، بلکه باید بدانیم واقعیت‌های اجتماعی وابسته به مسولیت پذیری همه ماست و همه باید خودمان را نسبت به اتفاقات مختلف در جامعه مسئول بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، همچنین با اشاره به حضور مدیران آموزش و پرورش در نماز جمعه همدان، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی خوبی انجام دهد و اجازه ندهد سه ماه تعطیلی تابستان منجر به تعطیلی مسائل تربتی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha