یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ امام جمعه شهر وحدتیه استان بوشهر با بیان اینکه ایمان و امید دو نرم افزار اصلی در تحول است، گفت: با نگاهی واقع بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می توان به سه ضلع امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی اشاره کرد؛ موتور پیشران حرکت ملت و نظام اسلامی، ایمان به راه و هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه استان بوشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع امیدآفرینی و ابعاد سه گانه آن گفت: دو سخنرانی رهبر انقلاب در عید نوروز در حرم رضوی و دیگری سخنرانی در مرقد امام و در ۱۴ خرداد هر سال حتماً باید مورد توجه علاقمندان و پیروان امام جامعه اسلامی واقع شود. معظم له در ۱۴ خرداد امسال در حرم مطهر امام خمینی (ره) درباره ایمان و امید مطالب ارزشمندی فرمودند.

وی با بیان اینکه ایمان و امید دو نرم افزار اصلی در تحول است اظهار کرد: با نگاهی واقع بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می توان به سه ضلع امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی اشاره کرد؛ موتور پیشران حرکت ملت و نظام اسلامی، ایمان به راه و هدف است.

خطیب جمعه وحدتیه درباره نسبت امید و امنیت گفت: سخن گزافی نیست اگر بگوییم جامعه ای که امنیت یا احساس امنیت در آن در بین آحاد جامعه برقرار نباشد، نمی تواند به آینده امید داشته باشد، در واقع در بستر امنیت است که زمینه های رشد و پیشرفت و توسعه در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در ابعاد عمومی و خصوصی فراهم می شود و مؤلفه ای که کشورمان به سبب مجاهدت ها و خودباوری، بی اغراق در آن در وضعیت مثال زدنی قرار دارد و می توان ادعا کرد که یکی از دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته همین امنیت است.

حجت الاسلام صمصامی درباره نسبت کارآمدی و امید اظهار کرد: کارآمدی نظام اسلامی طی ۴۴ سال گذشته و در مقابله با حوادث مختلف در عرصه های گوناگون به اثبات رسیده است البته کارآمدی نظام اسلامی در عرصه های مختلف دارای مراتب قوت و ضعف است.

امام جمعه وحدتیه ابراز کرد: آنجا که به نسخه امام(ره) و رهبری عمل شده است شاهد کارآمدی و پیشرفت و رضایت مردم هستیم، لکن هرجا به نسخه امامین انقلاب عمل نکرده یا بی توجهی کرده ایم، دچار اختلال و عقب ماندگی هستیم. مثلاً در میدان اقتصاد، اگرچه گام های بلندی برداشته ایم اما به علت بی توجهی به نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی گرفتار سختی ها و رنج های زیادی در حوزه معیشت و کسب و کار و اشتغال و تولید هستیم که موجب رنجش مردم عزیزمان است و رفع این چالش مهم، نقش زیادی در تقویت و ارتقای امیدواری عمومی دارد.

وی درباره اعتماد اجتماعی و نقش آن در ارتقاء سطح امید ابراز داشت: امید به آینده بدون برخورداری جامعه از اعتماد عمومی، امکان شکل گیری ندارد، حالا این اعتماد عمومی از کجا به دست می آید؟ از اعتماد به اجزای حاکمیت و به تصمیم سازان و تصمیم گیران، به سیاست گذاران و سیاستمداران، از اعتماد به قانون گذاران و از اعتماد به ناظران بدست می آید. از این رو باید این مجموعه ها کاری نکنند که اعتماد اجتماعی و عمومی جامعه سلب شود یا اینکه درصد آن پایین بیاید، زیرا از دست دادن اعتماد اجتماعی و عمومی باعث از دست دادن امید جامعه می شود.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه موتور پیشران حرکت ملت و نظام اسلامی، ایمان به راه و هدف است گفت: راهکار افزایش اعتماد عمومی هم این است که مسؤولان با حضور بیشتر در بین مردم و نیز شفاف سازی های معقول، پاسخگویی به موقع، اطلاع رسانی و روایت به هنگام، اعتماد عمومی را بالا ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha