پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ملاقات مدیر حوزه­‌های علمیه با تولیت عتبه مقدّسه علویّه

حوزه/ آیت­ الله اعرافی، مدیر حوزه‌­های علمیه و هیأت همراه با آقای سید عیسی الخرسان، تولیت عتبه مقدّسه علویه ملاقات کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و هیأت همراه با آقای سید عیسی الخرسان، تولیت عتبه مقدّسه علویه ملاقات کرد.

در این دیدار تولیت عتبه علویه توضیحاتی نسبت به برنامه‌های آن عتبه و طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ارائه کرد.

وی با استقبال از رشد حضور زوار ایرانی در سالهای اخیر به ویژه در زیارت اربعین حسینی، گسترش ارتباط میان ایران و عراق را مفید دانست و نیز از گسترش و توسعه تعامل میان حوزه علمیه قم و نجف استقبال کرد و آمادگی آستان مقدّس حضرت امیرالمؤمنین را بر زمینه‌سازی و مساعدت به این مقوله ابراز کرد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت نگاه بلندمدت و جامع به مقوله زیارت و نیز نگاه جامع به توسعه حرم امیرالمؤمنین علیه السلام گفت: لازم است در توسعه حرم حضرت امیر و برنامه‌های عتبه مقدّسه نگاه برنامه‌مدار، بلند مدت، جامع و راهبردی مبنای کار قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

وی بر آمادگی حوزه‌های علمیه نسبت به توسعه و گسترش تعامل میان حوزه علمیه با عتبه‌های مقدّسه، به ویژه عتبه علویه تأکید کرد.

در ادامه مدیر حوزه‌های علمیه توضیحاتی نسبت به فعالیتها و برنامه‌های حوزه علمیه قم ارائه کرد.

دیدار مدیر حوزه­‌های علمیه با تولیت عتبه مقدسه علویه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha