چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجتالاسلام عبداللهی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاد، در دیدار با مدیران شهرستان نجف آباد تصریح کرد: بازشدن گره ها از مسائل و انجام بهینه کارها باعث خشنودی ما می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاد، در دیدار مدیران شهرستان نجف آباد تصریح کرد: بازشدن گره ها از مسائل و انجام بهینه کارها باعث خشنودی ما می شود.

وی تربیت طلبه مهذب را از مهمترین اهداف حوزه های علمیه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی نفوذ، این نیست که فردی از جای دیگر بیاید بر سر کار و پشت میز بنشیند؛ نفوذ این است که ما را درگیر برخی مسائل کنند که دیگر فرصتی نداشته باشیم به کارهای دیگر بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد با بیان اینکه مصمم هستیم در حال حاضر با امکانات موجود، طلبه تربیت کنیم، بیان کرد: هیچ مانعی نباید بر سر راه تربیت طلبه باشد، همچنین باید تلاش شود تا امکانات و تجهیزات برای این قشر مهیاتر شود.

وی با اشاره به خصوصیات یک مدیر خوب گفت: شهید تهرانی مقدم گرانقدر در بیانانش بیان کرده مدیر خوب مدیری است که بدون امکانات بتواند مدیریت کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اضافه کرد: از نظر ما یک مدیر خوب علاوه بر اداره یک مجموعه باید برای توسعه کمی و کیفی و ارتقاء دانش مجموعه اش تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد تصریح کرد: گاهی یک برخورد خوب با طلبه ماندگار است و او را پرورش می دهد. گاهی برای رشد طلبه باید در برخی موارد تغافل کرد.

وی افزود: ما از برخورد اخلاقی هرگز ضرر نمی کنیم، شاید برخورد خوب در کوتاه مدت نتیجه بهینه ای در دراز مدت داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: طلاب در کنار تحصیل باید به مسائل اجتماعی و جنس آن بیش از گذشته آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد تصریح کرد: حل مسئله یک فن‌ است، باید مسائل و موضوعات اجتماعی را بدانیم تا دریابیم چه واکنشی در قبال حل مسائل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید حساسیت طلبه را نسبت به مسائل پیرامون فعال کنیم، تصریح کرد: این موضوع باعث می شود طلبه شکاک نباشد و جای سؤال در موضوعات و مسائل مختلف برایش پیش نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد ادامه داد: در مسائل دینی مرجع طلبه های امروز ما چه کسی است؟ باید خودمان در مسائل مختلف مرجعیت داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: طلبه ها باید ملاک علمشان بیانات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علماء باشد؛ بحث های سیاسی، تخصص خود را می طلبد و هر کسی نمی تواند ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد با اشاره به مباحث آموزش و پژوهش در حوزه علمیه گفت: آموزش پژوهش محور، حرف اول را در حوزه علمیه می زند؛ فرصتی فراهم شده است تا به بهانه آموزش و پژوهش افراد را تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: چه بسا استادی که متن توحیدی را تدریس می کند ولی ملحد پرورش می دهد و چه بسا استادی متن الحادی تدریس کند، اما شاگرد موحد، پرورش می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که تمام حرکات و سکنات استاد در جهت تعالی تأثیرگذار باشد. بنابراین در انتخاب استاد دقت کنید تا استاد، استاد مهذبی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha