سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
ل

حوزه / مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام با تأکید بر اینکه خدمات موکب داران ایرانی به زائرین در عرفه و نیمه شعبان و مناسبت‌های دیگر باید فعال شود، گفت: کمک به زائرین امام حسین(ع) براساس فرمایش امام صادق(ع) موجب آمرزش گناهان خواهد شد.

علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به حضور پرشور مسلمانان جهان در مراسم پرفیض دعای عرفه در بین الحرمین، اظهار داشت: معرفتی که مردم نسبت به اهل بیت(ع) خصوصا مقام والای حضرت سیدالشهدا(ع) دارند، باعث شده تا مراسم‌های مذهبی مسلمانان جهان به صورت میلیونی در روز عرفه و نیمه شعبان همانند اربعین حسینی در بین الحرمین با شکوه برگزار شود.

مداحی، به شور و حرارت ایرانیان برای شرکت در برنامه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: مردم ایران به دلیل ارادت خاصی که نسبت به اهل بیت(ع) خصوصا به امام حسین(ع) دارند، تمام تلاش خود را برای حضور در ایام اربعین حسینی، نیمه شعبان و روز عرفه دربین الحرمین به کار می‌گیرند.

وی، با بیان اینکه قدرت برتر ایران در جهان نشأت گرفته از ولایت مداری، معرفت و شعور نسبت به اهل بیت(ع) است، یادآور شد: ایرانیان با قرار گرفتن درمسیر ولایت، شور، معرفت عاشورا و مکتب اهل بیت(ع) را درک کرده‌اند و با مقاومتشان در برابر دشمنان و بر هم زدن نظم نوین جهانی، جهانیان را انگشت به دهان وا داشته‌اند و امروز با برافراشته نمودن پرچم شیعه به عنوان قدرت درجه یک دنیا، مطرح می‌باشند.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، بر لزوم تقویت معرفت دینی نسبت به اهل بیت(ع) و ولایت مداری در جامعه تأکید کرد و گفت: برای حفظ نظام اسلامی ایران و گسترش فرهنگ دینی و ولایت مداری بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، باید ایمان و امیدواری در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اگر ایمان و امید به خودمان داشته باشیم خواهیم توانست به دیگران نیز ایمان و امید بدهیم، اظهار کرد: همانطور که تاکنون انقلاب اسلامی ایران با تمام توطئه‌های دشمنان پیش رفته، ان‌شاءالله براساس وعده الهی این پرچم از طریق نایب برحقش امام خامنه‌ای هر چه زودتر به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، با اشاره به انجام تمهیدات لازم جهت خدمت رسانی به شرکت کنندگان در مراسم عرفه، خاطرنشان کرد: عراقی‌ها در سال‌های اول از زائرین اربعین حسینی به خوبی استقبال و پذیرایی می‌کردند که ایرانیان این فرهنگ موکب داری را از عراقی‌ها یاد گرفتند و به خوبی آن را اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات موکب داران ایرانی به زائرین در عرفه و نیمه شعبان و مناسبت‌های دیگر باید فعال شود، گفت: کمک به زائرین امام حسین(ع) براساس فرمایش امام صادق(ع) موجب آمرزش گناهان خواهد شد.

مداح، تصریح کرد: در جهت حفظ ارزش‌های دینی از طریق فرهنگ‌سازی در مناسبت‌های گوناگون باید موکب‌های اربعین حسینی در شهرهای نجف، کربلا و دیگر شهرهای مذهبی عراق با استفاده از ظرفیت موجود فعال شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha