یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
اراک

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) سنجان گفت: با اینکه مردم در غدیر حاضر بودند و فرمان پیامبر(ص) را شنیدند اما استحاله فرهنگی باعث شد که امیرالمومنین(علیه السلام) خانه نشین شود و باز این استحاله فرهنگی بود که باعث شد بعدا حضرت سیدالشهدا علیه السلام آنگونه شهید شوند.

خانم معصومه امینی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) سنجان استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه به تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این عرصه پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب بتازگی در دیدار با جمعی از طلاب و مبلغین گفتند که غفلت از تبلیغ باعث استحاله فرهنگی می‌شود وقتی ما به تاریخ نگاه می‌کنیم می بینیم بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)با اینکه مردم در غدیر حاضر بودند و فرمان پیامبر(ص) را شنیدند اما استحاله فرهنگی باعث شد که امیرالمومنین(علیه السلام) خانه نشین شود و باز این استحاله فرهنگی بود که باعث شد بعدا حضرت سیدالشهدا علیه السلام آنگونه شهید شوند.

وی افزود: استحاله فرهنگی در دوران پهلوی به نام تجدد هویّت دینی و ملی و تاریخی ملت ایران را گرفت و امروزه نیز می‌بینیم که عده‌ای به نام روشنفکری به هویت دینی و ملی مردم حمله کرده‌اند و برخی هم دانسته و یا نا دانسته خط فکری دشمن را دنبال می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان استان مرکزی در ادامه به نکات مغفول مانده تبلیغ اشاره کرد و گفت: یک مبلغ باید مخاطب شناس و موضوع شناس باشد، یک مبلغ موفق باید در میان مردم باشد با آنان همراهی کرده و دردشان را در درجه اول بشناسد و در مرحله بعدی نیز درصدد رفع آن باشد مبلغی که خود در رفاه کامل به سر می‌برد و درد نکشیده هرگز نمی‌تواند درد و رنج و سختی مردم را درک کند و نمی‌تواند صحیح و اثرگذار تبلیغ کند.

امینی خاطرنشان کرد: مبلّغ باید در امر تبلیغ از همه علوم از جمله هنر کمک بگیرد؛ امروزه ما باید در همه زمینه‌ها مبلّغ خوب و توانمند داشته باشیم، در بخش کودک و نوجوان باید مبلغان توانمند تربیت شوند، به طور کلی باید گفت که در مورد موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید مبلغ متخصص داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم لبیک حوزه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در عرصه تبلیغ، افزود: هدف حوزه‌های علمیه از تربیت طلبه در درجه اول تبلیغ است، چرا که اولین و اصلی‌ترین رسالت حوزه و حوزویان باید تبلیغ دین خدا باشد.

امینی در پایان تأکید کرد: باید مبانی فکری دشمن را بشناسیم و خود را مجهز به علم و دانش کنیم تا بتوانیم‌ در مواقع حساس به مبانی فکری آنان حمله کنیم؛ بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مثل همیشه راهگشای بوده و هست و از خدای متعال برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha