چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه / حجت‌الاسلام صالحی گفت : به دلیل نبود زیر ساخت بسیاری از لنج داران اقدام به فروش لنج‌های خود و رو آوری به شغل‌های دیگر می‌کنند و معدود لنج داران باقی مانده در شهرستان خمیر باربر هستند و سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: از منظر آموزه‌های روایی و قرآنی، تقوا همان عبادت است و اینکه خداوند هدف آفرینش انسان را عبادت دانسته در حقیقت این عبادت را در همان تقوا معنا می‌کند.

وی با گرامیداشت هفته دامپزشکی و ١۴ مهرماه، گفت: حقیقتا تلاش دامپزشکان شهرستان که البته در عمده موارد رسانه‌ای نمی‌شود قابل تقدیر است، جهاد مخلصانه زحمت کشان در عرصه تأمین سلامت دام و طیور مستقیما سلامت معیشت جامعه را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: هفته وقف از مناسبت‌های دیگر پیش رو است که در خطبه‌ها و جلسات متعدد بر ضرورت توسعه این فرهنگ ماندگار صحبت کردیم و وقف در طول تاریخ علاوه بر برکات مادی و معنوی، به‌عنوان مقابله با دین ستیزی بوده است، کما اینکه در دوران پهلوی و حکام مخالف اهل بیت(ع) موقوفات روضه‌ها و جلسات امام حسین(ع) یکی از دلایل ماندگاری و حیات ارزشمند سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه بوده است.

وی با تأکید براینکه امروز نیز منطبق با نیاز جامعه باید وقف صورت پذیرد، گفت: در دوران کنونی نیازمند وقف برای ازدواج جوانان، کمک به فرزندآوری، اشتغال و اسکان مزدوجین جوان، نشر معارف انقلاب هستیم.

امام جمعه بندر خمیر اضافه کرد: مناسبت سوم مربوط در این هفته، هفته نیروی انتظامی است که رحمت و رضوان الهی بر همه شهداء مدافع کشور به‌ویژه شهداء فراجا که حقیقتا نگین پر نور عرصه ایثار و از جان گذشتگی هستند و نیروی انتظامی صف اول دفاع از جان و مال مردم در مواجه با شرارت در کشور است.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: نیروی انتظامی امین جامعه است و مردم به طور فطری و طبیعی به کسانی که امنیت ایشان را فراهم نموده‌اند، علاقمند هستند.

وی اظهار کرد: لباس نیروی انتظامی نمادی از شرافت و ایثار شهداست و باید قدر این موقعیت را بدانند کما اینکه مردم قدر فرزندان مجاهد خود را به خوبی می‌دانند.

امام جمعه بندر خمیر گفت: در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیانات مهمی از جانب رهبر معظم انقلاب در معرفی شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) مطرح شد، اما شاید مهمترین آن توصیه به تکیه بر وحدت و برادری اسلام بین جوامع و دولت‌های مسلمان بود.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: کشورهای اسلامی باید بدانند برای پیشرفت، امنیت و در یک کلام برای عزت و کرامت خود راهی جز توسل به اتحاد ندارد.

وی اضافه کرد: در اختلاف دولت‌های اسلامی آنچه باعث زورگویی و سوءاستفاده از منابع و منافع آنان توسط آمریکا و غرب می‌شود، خواسته دشمن نیست، بلکه ضعف و عدم اتحاد مسلمانان است که این فرصت را برای دشمن مهیا می‌کند.

امام جمعه بندر خمیر تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی پرچمدار دفاع از وحدت و برادری دینی است و دیگر کشورها اگر مجد اسلام و آزادی فلسطین را می‌خواهند، باید دست صادقانه اتحاد بدهند.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: پیرو فرمایش وزیر کشور بر اینکه که سود ته لنجی‌ها نباید به جیب چند تاجر تهرانی برود، باید دو نکته عرض کنیم، اول اینکه باید از حُسن نظر دولت سیزدهم برای این توجه ویژه و امید بخش تشکر کنیم.

وی یادآور شد: دوم اینکه باید محضر همه مسئولان مربوط به این حوزه عرض کنیم که حاصل بی‌توجهی در سال‌های متمادی قبل به جامعه لنج‌دار، امروز لنج داران ما را بر این داشته که لنج‌های خود را بفروشند و به شغل‌های دیگر رو بیاورند و این یک خطر بسیار بزرگ برای منطقه است.

امام جمعه خمیر اظهار کرد: علت آن را هم باید در نبود زیر ساخت مناسبت برای فعالیت آنان و همچنین اختلاف قرائت‌هایی که در اجرای قانون ته لنجی در مناطق وجود دارد، برشمرد.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: معدود لنجی هم که در منطقه وجود دارد، جهت باربری سرمایه داران دیگر است و صاحبان لنج از خود سرمایه‌ای ندارند که منتهی به رونق بازار ملوانی خمیر شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت مانند همه خدمات دیگر اقتصادی نگاه جدی و عملگرایانه‌ای به این عرصه داشته باشد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha