پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مقاومت وارد دیمونا شد

رسانه‌های اسرائیلی از شنیده شدن صدای تیراندازی در منطقه دیمونا و اعلام هشدار امنیتی در این منطقه از فلسطین اشغالی خبر دادند. شنیده شدن صدای تیراندازی در منطقه دیمونا و اعلام هشدار امنیتیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما ،شبکه خبر در این باره با آقای سامر حاج علی خبرنگار المنار لبنان در مرز سرزمین های اشغالی گفتگو کرد. خبرنگار المنار گفت: در طرف لبنانی هیچ مسئله ای وجود ندارد، در فلسطین اشغالی شوک بزرگ پابرجاست، جنگنده های اسرائیلی هر از چندگاهی به این منطقه می آیند، هواپیماهای جاسوسی نیز در این مکان موجودند و مونور پرتاب می کنند،در پشت این شهرک نشین ها صدای تیراندازی های گسترده ای را ما شنیدیم. آژیرهای خطر به شکل گسترده ای همچنان به صدا درآمده اند، الان منورها را در اینجا می بینید که رژیم صهیونیستی پرتاب کرده است، در سمت همین منطقه ای که ما مستقریم در مرز جنوب لبنان و در شمال فلسطین اشغالی و همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در این منطقه به پرواز درآمده اند. رسانه های صهیونیستی نیز تلاش می کنند که این رعب و وحشتی که در بین صهیونیست ها حاکم شده است به طوری کنترل کنند اما باید بگویم که رژیم صهیونیستی دچار شوک بزرگی شده است. شبکه تلویزیونی المیادین هم در خبر فوری گزارش داد:گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شلیک چند فروند موشک به سوی تل آویو خبر داد. همچنین شبکه تلویزیونی المیادین، گزارش داد: آژیر خطر در بیت شیمس در قدس به صدا درآمد و هشدارهایی درباره نفوذ عناصر مسلح به منطقه دشت اردن، اعلام شد. شبکه تلویزیونی الجزیره هم در خبر فوری، گزارش داد: ارتش اسرائیل که پیش از این از همه اسرائیلی‌ها خواسته بود به پناهگاه بروند، اعلام کرد هشدار نادرست ناشی از اشتباه انسانی، علت این درخواست بود. الجزیره افزود: گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد چند فروند موشک به سوی تل آویو شلیک کرد.

منبع: ایرنا

اسرائیل اماده اعلام وضعیت جنگی شد

بنیامین نتانیاهو شامگاه چهارشنبه رسما از تشکیل «کابینه اضطراری» با مخالفان برای مدیریت جنگ علیه غزه و اعلام «وضعیت جنگی» از فردا (پنج‌شنبه) خبر داد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با تهدید گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کرد که امروز کابینه ائتلافی متحد تشکیل دادیم و قدرت خود را ضد حماس نشان خواهیم داد. وی در ادامه تهدیدات خود علیه مقاومت در غزه ادعا کرد: با تمام قوا می‌جنگیم، حمله را آغاز کرده‌ایم، کمک‌های نظامی آمریکا دریافت کرده‌ایم و منتظر رسیدن ناو هواپیمابر هستیم. در همین راستا، یوآف گالانت، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از توافق با کابینه جنگ نتانیاهو در سخنانی حماس را تهدید به نابودی کرد. گالانت در بخشی دیگر از اظهارات خود اذعان کرد: «کشور ما سخت‌ترین ساعات خود را پشت سر می‌گذارد و ما با دشمن ظالمی روبرو هستیم که باید به هر طریقی از بین برود.» از سویی دیگر، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنست (پارلمان) این رژیم فردا جلسه‌ای رسمی برگزار خواهد کرد که در آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رسماً وضعیت جنگی را اعلام و پنج وزیر راستگرای جدید سوگند یاد خواهند کرد. پیشتر سران احزاب ائتلاف حاکم «اسرائیل» حمایت خود را از تشکیل یک کابینه اضطراری و دادن مجوز به نتانیاهو برای تشکیل چنین کابینه جنگی اعلام کردند. رادیو کان روز سه شنبه گزارش کرد: رهبران احزاب ائتلاف حاکم در «اسرائیل» حمایت خودشان را از تشکیل یک کابینه اضطراری و دادن مجوز برای تشکیل چنین تشکیلاتی اعلام کردند.

منبع: مهر

لبنان رخنه هوایی به فلسطین را آغازکرد

منابع خبری از نفوذ دست‌کم ۱۵ پاراگلایدر از لبنان به اراضی اشغالی خبر می‌دهند.در نتیجه پرواز ۱۵ پاراگلایدر از سمت لبنان به سوی اراضی اشغالی، آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است. منابع عبری زبان از فرود این پاراگلایدها در مناطق شمالی اراضی اشغالی و نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی این مناطق خبر می‌دهند. الجزیره گزارش داد در جولان اشغالی نیز صدای آژیر هشدار به صدا درآمده است. مقامات صهیونیست به شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کردند که در مناطقی که صدای هشدار آژیر به صدا درآمده در محل اقامت خود بمانند و از آن جا خارج نشوند. الجزیره گزارش داد که جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز اراضی اشغالی با لبنان به پرواز درآمده‌اند. کمی پیشتر المیادین گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «اویویم» واقع در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است. بر اساس گزارش رسانه‌های عبری یک پهپاد که از خاک لبنان به هوا خاسته بوده وارد مناطق شمالی اراضی اشغالی در مرز با لبنان شده و به سوی شهرک صهیونیستی اویویم حرکت کرده است.

منبع: مهر

آلمان هرون را به اسرائیل داد

منابع غربی فاش ساختند که آلمان تصمیم گرفته است به رژیم صهیونیستی اجازه دهد از ۲ پهپاد رزمی «Heron TP » برای حمله به اهداف حماس در غزه استفاده کند.یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه با تأیید گزارش مجله اشپیگل به رویترز گفت که آلمان به «اسرائیل» اجازه استفاده از دو پهپاد رزمی خود موسوم به «Heron TP» را برای حملات ضد نیروهای مقاومت در غزه را صادر کرده است. بر پایه این گزارش، یک مقام نظامی آلمانی که از ذکر نامش خودداری کرد، چهارشنبه شب با تأیید این خبر گفت که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت تجهیزات پزشکی از برلین و مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های آلمان شده است. این منبع گفت که آلمان پنج فروند از این پهپادها را از سازنده تسلیحات اسرائیل IAI (ISRAI.UL) خریداری کرده است که دو فروند از آنها هنوز برای آموزش خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین آلمانی در اسرائیل مستقر هستند. در همین راستا، نشریه آلمانی اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اسرائیل از برلین درخواست کرده است تا بتواند از این پهپادها استفاده کند. بر اساس این گزارش، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان با این درخواست رژیم صهیونیستی موافقت کرد. همچنین ۱۶ خلبان آلمانی که در مأموریتی آموزشی در سرزمین‌های اشغالی بودند به کشورشان بازگشته‌اند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه بمباران وحشیانه نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۱۰۰ نفر شهید و ۵۳۳۹ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند. بر اساس این بیانیه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۲۷ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از توپخانه ساحل غزه و شمال این باریکه را گلوله‌باران کردند. علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی غزه را موشک‌باران کرد. گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

منبع: مهر

آمریکا بیروت را ترک کرد

آمریکا سفارت خود را در لبنان تخلیه می‌کند و یک بیانیه فوری برای شهروندانش نیز صادر کرده است. بر این اساس، به شهروندان آمریکایی گفته شده که فوراً لبنان را ترک کنند. این در حالیست که پیشتر در نتیجه پرواز ۱۵ پاراگلایدر از سمت لبنان به سوی اراضی اشغالی، آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. منابع عبری زبان از فرود این پاراگلایدها در مناطق شمالی اراضی اشغالی و نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی این مناطق خبر می‌دهند. الجزیره گزارش داد: در جولان اشغالی نیز صدای آژیر هشدار به صدا درآمده است. مقامات صهیونیست به شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کردند که در مناطقی که صدای هشدار آژیر به صدا درآمده در محل اقامت خود بمانند و از آن جا خارج نشوند. الجزیره گزارش داد که جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز اراضی اشغالی با لبنان به پرواز درآمده‌اند. کمی پیشتر المیادین گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «اویویم» واقع در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

منبع: مهر

اسرائیل شورای نظامی تشکیل داد

کابینه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب به صورت رسمی تشکیل دولت اضطراری و "شورای نظامی" را اعلام کرد.سه‌شنبه شب بود که سران احزاب ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی حمایت خود را از تشکیل یک دولت اضطراری و دادن مجوز به نتانیاهو برای تشکیل چنین دولتی اعلام کردند. شبکه کان رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گزارش داد: ‌ رهبران احزاب ائتلاف حاکم در سرزمین‌های اشغالی حمایت خودشان را از تشکیل یک دولت اضطراری و دادن مجوز برای تشکیل چنین دولتی اعلام کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه از اپوزیسیون خواسته بود تا یک دولت اضطراری بدون هیچ پیش شرطی تشکیل شود. لیکود اعلام کرده بود که اعضای حزب حاکم به نتانیاهو اجازه تشکیل یک «کابینه اضطراری» را داده‌اند. این کابینه نظامی در نتیجه عملیات موفق و منحصر به فرد نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی تشکیل می‌شود. نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند که در جریان آن تاکنون یکهزار و ۲۰۰ صهیونیست کشته و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش می‌شود. صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

منبع: ایرنا

ایران و افغانستان تفاهمنامه تجاری امضا کردند

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در افغانستان اعلام کرد که تفاهم‌های خوبی بین تجار دو کشور در ارتباط با نگهداری و بهره‌برداری راه آهن خواف-هرات، تسهیل تبادلات تجاری و همچنین افزایش تراز اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های گسترده ایران و افغانستان و همچنین علاقمندی‌های طرفین صورت گرفت.کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در صفحه اجتماعی خود در شبکه ایکس ( توئتیر سابق) نوشت: امروز به همراه جمعی از تجار ایرانی جهت بررسی و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت بین ایران و افغانستان میهمان وزرای محترم تجارت، کشاورزی،اقتصاد،معادن و روسای محترم اداره راه آهن و اتاق‌های تجارت و زراعت کشور افغانستان بودیم.وی اضافه کرد: تفاهم‌های خوبی در ارتباط با نگهداری و بهره‌برداری راه آهن خواف-هرات، تسهیل تبادلات تجاری و همچنین افزایش تراز اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های گسترده دو کشور و همچنین علاقمندی‌های طرفین صورت گرفت.

منبع: ایرنا

زلزله بازهم هرات را لرزاند

زلزله نسبتا شدید ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد امروز (۱۹ مهر) در افغانستان، مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی را لرزاند.این زلزله حوالی اذان صبح روی داد که شدت آن در مناطق شرقی خراسان رضوی از جمله شهرستان تایبادزلزله نسبتا شدید افغانستان، مشهد را هم لرزاند بیشتر بوده است. مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بزرگی این زمین لرزه را ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین و محل وقوع آن را شهر «زنده جان» در ولایت هرات افغانستان عنوان کرده است که شدت این زمین لرزه در مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی هم احساس شد. زنده جان در ۱۳۰ کیلومتری شهر تایباد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد. شنبه این هفته نیز وقوع چندین زلزله شدید بالای ۶ ریشتری در منطقه هرات افغانستان که در مشهد و شهرستان‌های مرزی شرق خراسان رضوی احساس شده بود، جان شمار زیادی از ساکنان نواحی روستایی کشور همسایه را گرفت.

منبع: ایرنا

شیخ زکزاکی وارد ایران شد

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ساعتی پیش وارد تهران شد. شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در دومین سفر خارجی خود پس از پایان حصر خانگی، ساعتی پیش وارد تهران شد. شیخ زکزاکی در بدو ورود به ایران گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم این چنین جمعیتی از جریان مقاومت حمایت می‌کند و در اینجا حضور پیدا کرده‌اند. چیزی غیر از گفتن متشکرم ندارم. وی افزود: بدانید که ما در این دنیا برای آزمایش آمده‌ایم. ۸ سال گذشته ما در یک آزمایش بزرگ بودیم که به خیر گذشت و ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران بتواند تحول را در همه دنیا از جمله آمریکا، اروپا و سایر کشورها ایجاد کند تا زمینه برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود. استقبال مردمی از رهبر شیعیان نیجریه در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

منبع: باشکاه خبرنگاران جوان

آیت‌الله ارفع درگذشت

آیت‌الله سید کاظم ارفع از اساتید اخلاق تهران درگذشت. آیت الله سید کاظم ارفع از اساتید اخلاق سرشناس تهران بعد از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. استاد ارفع متولد سال ۱۳۲۳، در حوزه علمیه قم از محضر آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله سلطانی و شهید مفتح کسب فیض کرده بود و در دوران انقلاب اسلامی به وعظ و تبلیغ متعهدانه و انقلابی اشتغال داشت؛ وی بیش از پنجاه کتاب در زمینه‌ی علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت منتشر و ترجمه کرده بود و در برنامه‌های مختلف سیما به بیان نکات اخلاقی می‌پرداخت.

منبع: باشکاه خبرنگاران جوان

ژاپن رهبر گروه ۷ شد

ژاپن اعلام کرد که رهبری نشست وزرای دارایی گروه هفت را بر عهده خواهد گرفت.وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی اظهار کرد که ژاپن قرار است در ماه اکتبر ریاست جلسه وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه هفت (G۷) را بر عهده بگیرد. به گفته وزیر دارایی ژاپن، دستور کار این نشست موضوعات مختلفی از جمله رایزنی در مورد جنگ اوکراین و پیامدهای آن برای اقتصاد جهانی را شامل می‌شود. این مقامات در نشست صندوق بین‌المللی پول (IMF) و گردهمایی بانک جهانی در ۱۲ اکتبر در مراکش دیدار می‌کنند.

منبع: ایسنا

آیت الله سیستانی فجایع غزه را محکوم کرد

دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانه‌ای با اشاره به حملات مستمر، شدید و کم سابقه علیه نوار غزه که تاکنون بیش از شش هزار قربانی گرفته و تعداد بسیار بیشتری آواره به همراه آورده تاکید کرد این فجایع در حالی رخ می‌دهند که ارتش اشغالگر محاصره شدیدی علیه نوار غزه اعمال کرده و در روزهای اخیر آب، غذا و دارو را هم شامل شده است. این بیانیه تاکید کرد، تمامی این اقدامات اشغالگران برای انتقام از مردم غزه و جبران شکست سهمگین و ناکامی بزرگش در تقابل اخیر صورت می‌گیرد. در پایان بیانیه هم تاکید شده است، پایان فاجعه این ملت بزرگوار که از هفت دهه پیش ادامه داشته است فقط با نیل به حقوق مشروعش و از بین رفتن اشغالگری از سرزمین‌های غصب شده است، امکان پذیر است و تنها راه بسط صلح و امنیت در منطقه محسوب می‌شود، در غیر این صورت مقاومت علیه تجاوزگران ادامه یافته و گردونه خشونت جان تعداد بیشتری از بیگناهان را خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

حزب‌الله حمله موشکی به اسرائیل را به‌عهده گرفت

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای درباره حملات موشکی امروز، چهارشنبه، به‌سمت مواضع رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پاسخ قاطعانه به تجاوزات رژیم اشغالگر که منجر به شهادت تعدادی از رزمندگان ما شد، موضع صهیونیستی «الجرداح» مقابل منطقه «الضهیره» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادیم. حزب‌الله افزود: این حمله موشکی تلفات زیادی به دشمن وارد کرد و شمار زیادی کشته و زخمی در صفوف نیروهای رژیم اشغالگر به جا گذاشت. در ادامه این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی بار دیگر تأکید می‌کند که به تجاوزات رژیم صهیونیستی که کشور و امنیت مردم ما را هدف قرار می‌دهد، پاسخی قاطع خواهد داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha