پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
غا

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: وقتی شواهد قبلی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم در افغانستان، آمریکایی‌ها بیمارستان بدون مرز را زدند و بعد گفتند کار دولت افغانستان و طالبان است و سپس گفتند خطای انسانی بوده و در نهایت گفتند کار ما به‌صورت عمدی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر، ضمن تبریک ولادت عبدالعظیم حسنی، اظهار داشت: اهل بیت(ع) فرمودند زیارت عبدالعظیم حسنی ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) را دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم بهره‌مندی جوانان از اخلاق، رفتار و کسب علم از بزرگان دینی تأکید کرد و یادآور شد: با شرکت در جلسات مذهبی حتی به‌صورت خانوادگی از عقاید دینی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی بیش از پیش باید استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن گرامی داشت سالروز شهادت سید مصطفی خمینی در آبان سال ۵۶، گفت: وقتی سید احمد خمینی خبر شهادت برادر خودش را در حالت گریه به حضرت امام(ره) داد، ایشان فرمودند، شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف پنهانی خدا می‌باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه تدریجی بزرگداشت شهادت حاج آقا مصطفی خمینی در ایران که همزمان با حادثه ۱۹ دی در قم بود، منجر به شعله ورتر شدن اعتراض مردم شد که نتیجه آن پیروزی انقلاب بود.

امام جمعه کاشان، با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسگری به دوستارانش سفارش کردند که اگر طبقه پایین بهشت را می‌خواهید، می‌توان با انجام واجبات و ترک محرمات به آن برسید، ولی برای رسیدن به طبقات بالاتر بهشت باید به شب زنده داری و نماز شب بپردازید.

وی تصریح کرد: کسانی که مسئولیتی دارند، برای اینکه موفق‌تر شوند، بیشتر از دیگر اقشار جامعه به درگاه خداوند عبادت کند و نماز صبح را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: حماس برخلاف صهیونیست‌های غاصب که مردم بی‌گناه را در غزه قتل عام کردند، نیروهای مسلح و نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و هیچ کاری به زنان و کودکان خردسال نداشت.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه براساس نظر ۹۱ درصد از تحلیلگران آمریکایی، بیمارستان المعمدانی غزه را هواپیماهای اسرائیل زده‌اند، اظهار کرد: وقتی شواهد قبلی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم در افغانستان، آمریکایی‌ها بیمارستان بدون مرز را زدند و بعد گفتند کار دولت افغانستان و طالبان است و سپس گفتند خطای انسانی بوده و در نهایت گفتند کار ما به‌صورت عمدی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بمبی که در بیمارستان غزه منفجر شد، حماس و نیروهای مقاومت ندارند و فقط متعلق به آمریکا است، تصریح کرد: بر اساس نظر رسانه‌های خود آمریکا بمبی که بر روی بیمارستان غزه فرود آمد، یک بمب آمریکایی به نام ام کا ۸۴ با یک تُن وزن و قدرت تخریبی فوق العاده بالا بوده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب طی ۷۵ سال تجاوزگری همیشه شروع کننده جنگ بوده است، گفت: خوی تجاوزگری صهیونیست غاصب باعث شده تا ۱۰ درصد این سرزمین در دست مردم فلسطین و ۹۰ درصد آن در دست اسرائیل جنایتکار باشد و ۷ میلیون نفر مردم مظلوم این منطقه در خارج فلسطین آواره باشند.

امام جمعه کاشان، عملیات طوفان الاقصی را عکس العمل نسبت به ۷۵ سال تجاوزگری اسرائیل دانست و اظهار کرد: باعث افتخار است که جوانان مبارز فلسطینی با رسیدن به یک قدرت بازدارندگی در عمق ۴۵ کیلومتری اسرائیل نفوذ کرده و ۲۲ شهرک اسرائیل را تصرف می‌کنند.

وی ضمن هشدار جدی به اسرائیل غاصب بر لزوم توقف حمله به غیرنظامیان غزه، خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر حمله به غزه متوقف نشود جلو بچه‌های مقاومت را نمی‌توان گرفت، یک هشدارش این است که مقاومت حق دارد ریشه و عامل حمایت از رژیم اشغالگر را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha