سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که بسیج محدود به ایران اسلامی نیست و مرزهای جغرافیایی آن علاوه بر یمن، لبنان، عراق، افغانستان و سوریه به پاریس و لندن هم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی شامگاه دوشنبه در جمع بسیجیان تبریز با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی پایگاه مقاومت شهدای مکه این اداره کل به مردم در مناسبت‌های مختلف، گفت: امروز افتخار می‌کنیم که بسیج محدود به ایران اسلامی نیست و مرزهای جغرافیایی آن علاوه بر یمن، عراق، لبنان، افغانستان و سوریه به پاریس و لندن هم رسیده است.

وی ادامه داد: این عظمت و شکوه را مدیون خداوند متعال و تک تک شهدای عزیزی هستیم که جان خود را بر طَبَق اخلاص گذاشتند و غواصانی که گمنامانه به شهادت رسیدند تا امروز، عزت، احترام و شوکت ازآن ما باشد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امروز به داشتن بزرگ مرجع جهان اسلام، مقام معظم رهبری که خود بسیجی بوده و راهبری انقلاب را بعد از امام راحل با قدرت و اقتدار تمام برعهده دارند، افتخار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم با هدایت ایشان که حتی گستره راهبری ایشان علاوه بر عالم اسلام به نقاط دیگر دنیا هم رسیده است، بتوانیم در مسیر قرآن کریم و وعده‌های خداوند متعال حرکت کنیم و شاهد طلوع شکوهمند خورشید ولایت عظما باشیم.

سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه سپاه عاشورا نیز در ادامه با اشاره به وضعیت کشورمان در دوران قبل از انقلاب، اظهار کرد: به برکت هدایت امام راحل و با جلب رحمت الهی و همراهی مردم عزیز ایران اسلامی، انقلاب شکوهمندی اتفاق افتاد و کشور ما از حکومت شاهنشاهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری ولی امر مسلمین ادامه مسیر داد.

بابازاده، افزود: برخی از گروه‌های مذهبی و حتی سوسیالیست‌ها و فداییان خلق در آن دوران برای ایجاد برخی قیام‌ها جهت سرنگونی رژیم شاهنشاهی اقداماتی انجام می‌دادند اما توفیق چندانی نداشتند و برایشان جای سوال بود چه اتفاقی افتاد که قیامی با رهبری امام خمینی(ره) به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: دست انقلابی‌ها خالی بود و تنها با شعار «الله اکبر» قیام خود را آغاز کردند. انقلابی‌ها حتی خودشان نیز اذعان دارند که ایمان به پیروزی داشتند ولی نمی‌دانستند که به این سرعت محقق خواهد شد و در نهایت در مقابل چشمان مبهوت دنیا، خداوند متعال، نصرت خود را به مردم ایران هدیه کرد.

فرمانده قرارگاه سپاه عاشورا با اشاره به رفتار اتحاد جماهیر شوروی و ایالت متحده آمریکا در دوران قبل ازانقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: وقتی جنگ شد، هر دو ابرقدرت جهانی، پشت سر رژیم بعثی رفتند و به ایران حمله کردند. عظمت امام راحل و رهبر کبیر انقلاب اینجا مشخص می‌شود که وقتی انقلاب پیروز شد، امام راحل فرمودند که «اسلام ما اسلام ناب رسول گرامی است. ما خادم جمهوری اسلامی و نه شرق و نه غرب هستیم. آمریکا از شوروی و شوروری هم از آمریکا و انگلیس ازهردو بدتر است.»

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: آن زمان ظرفیت بسیار بالایی در مردم وجود داشت. مردم به امام(ره) اخلاص داشتند. در دوران انقلاب و بعد از آن نیز جوانان شعار می‌‎دادند که تمامی عمر من فدای یک لحظه عمر امام(ره) است. ایشان نیز از این ظرفیت مردمی برای تشکیل نیرویی مردمی بهره بردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha