شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ فاتحی گفت: حضرت زهرا (س) به دنبال این بودند که جامعه اسلامی را از آمیخته شدن به هواهای نفسانی دور نگه دارند و حکومت و حق را به امام علی (ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، فاطمه فاتحی عصر یکشنبه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س)، بانویی است که با فضائل و مناقبش، الگویی برای تمامی زنان جهان است. ایشان که به عنوان مادر ائمه اطهار (ع) شناخته می‌شوند، در زندگی خود بارها نشان دادند که چگونه می‌توان در برابر سختی‌ها و مصائب ایستادگی کرد و با صبر و استقامت، راه راستین را پیمود و در هر شرایطی از حق دست برنداشت، همانطور که دین از ما می خواهد از حق دفاع کنیم.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام، نقش مهمی در دفاع از ولایت و امامت داشتند. ایشان با بیان خطبه‌هایی غرا و روشنگرانه، عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص امام علی (ع) را آشکار ساختند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در دورانی که اختلاف نظر در مورد خلافت وجود داشت، حضرت فاطمه (س) روشنگری کردند که امامت از آنِ اهل بیت (ع) است و مصداق آن نیز علی بن ابی‌طالب (ع) می‌باشد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) به دنبال این بودند که جامعه اسلامی و حکومت را از آمیخته شدن به هواهای نفسانی دور نگه دارند و حکومت و حق را که بنا به حکم خدا و رسولش متعلق به امام علی (ع) بود به وی برگرداند. این دفاع از ولایت نه تنها به عنوان یک وظیفه دینی، بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و سیاسی برای حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی در نظر گرفته می‌شود.

فاتحی افزود: حضرت زهرا (س) با این اقدامات خود، الگویی برای تمامی مسلمانان در دفاع از حق و عدالت و پایبندی به اصول ایمانی و حق شدند.

وی اضافه کرد: باید با زنده نگه داشتن مکتب نورانی حضرت زهرا (س) و و الهام گرفتن از زندگی پربارشان، در مسیر اصلاح جامعه و ترویج ارزش‌های اسلامی گام برداریم و رضایت الهی را به دست بیاوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha