یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
طهماسبی

حوزه/امام جمعه کوهدشت نقش زنان در تاریخ اسلام و انقلاب را بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار دانست و گفت: وقایع زنان در صحیفه فاطمیه ثبت و ضبط است و نزد حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت عصر امروز در دومین یادواره شهدای زن شهرستان که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کوهدشت برگزار شد، با بیان اینکه زنان انسان ساز و تربیت کننده نسل بشریت هستند، اظهار داشت: اگر تربیت درست و صحیح شیرزنان این کشور نبود، اکنون افراد پرافتخاری که حماسه آفرین هستند، وجود نداشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مادران و همسران شهدا، در خط مقدم همراه تیم‌های پزشکی اسیر و یا شهید شدند، گفت: زنان همواره در برهه‌های مختلف تاریخ حماسه ساز بوده و هستند.

امام جمعه کوهدشت، با بیان اینکه نقش عظیم حضرت خدیجه برای پیامبراکرم(ص) بسیار نقش پررنگ و تاثیرگذاری بوده است، اظهار کرد: آن بانوی بزرگ اسلام تمام آبرو و ثروت خود را هزینه تبلیغ پبامبر گرامی اسلام(ص) نمود.

حجت الاسلام طهماسبی، با بیان اینکه امروز مسئولیت زنان بسیار بالا است، گفت: متاسفانه دشمنان شعارهای فریبانه «زن، زندگی و آزادی» را سر می‌دهند اما اسلام ارزش خاصی برای زن قائل بوده، ولی در نگاه غرب زن به عنوان یک کالا به شمار می‌رود.

وی نقش زنان در تاریخ اسلام و انقلاب را بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: وقایع زنان در صحیفه فاطمیه ثبت و ضبط است و نزد حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره با اینکه در کوهدشت ۵۰ زن شهیده در راه خدا به شهادت رسیدند، یادآور شد: امروز در شهرستان ما نیز بانوان در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، محرومیت زدایی و مناسبت‌های مختلف حضوری فعال دارند و همچنین شهرستان کوهدشت دارای یک مدرسه علمیه خواهران پویا و تاثیر گذار در عرصه هدایت بانوان شهرستان است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha