یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه پاسخ ایران به این جنایت تروریستی قطعی، قاطعانه، هوشمندانه و به دور از احساس خواهد بود، گفت: اخیرا فرمانده کل سپاه تاکید کرد که انتقام خون حاج قاسم پرونده‌ای جدا داشته و انجام می شود و ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغرجلالی، امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت حادثه تروریستی در کرمان نشان داد دشمنان بشریت ، محورترین عامل زوال و شکست های راهبری خود را ، حاج قاسم می‌دانند و اتفاقات کرمان این را نشان داد که اینها علاوه برحاج قاسم سلیمانی از شهید سلیمانی و زائران و مکتب او هم واهمه دارند.

وی با بیان اینکه در ایران همچنان پرشورترین و گسترده‌ترین تجمعات مردمی،‌حول محور مراسمات مذهبی، حمایت از جمهوری اسلامی، ضد صهیونیستی و آمریکایی و برای شخصیت‌های همچون حاج قاسم صورت می گیرد، گفت: این موضوع واقعا برای دشمن اصلی به شدت غیر قابل تحمل شده و در تمام مراحل و اجرای آگاهانه جنایت کرمان، بغض و عصبانیت آمرین و عاملین کاملا نمایان هست.

امام جمعه چهاربرج با بیان این که دشمن به شدت عصبانی است که مردم ایران سال به سال ارتباطشان باحاج قاسم قوی تر و محکم تر می شود، افزود: در حال حاضر که گروهک خون آشام و مزدور داعش مسئولیت حملات را پذیرفته است، دو عامل مباشر و اصلی را می‌توان در حوادث تروریستی پدید آمده در ایران مدنظر قرارداد که در این موضوع نیز صدق می کند.

وی اضافه کرد: در کنار عامل مباشر که معمولا نیروهای تکفیری و تروریستی هستند، عامل اصلی در این حادثه بسی فراتر از دو سه عنصر مفلوک و به فرمایش حضرت آقا؛ دست های خون آلوده به خون بی گناهان است و عامل اصلی همه حادثه‌های تروریستی در منطقه، استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی حادثه تروریستی کرمان، افزود: بدون تردید داعش ،ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم بوده و جز با اراده آنها گامی برنخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به بیان تحلیلگران ، بیانیه داعش تحت هدایت صهیونیست‌ها صادر شده است، گفت: نوع عبارات استفاده شده، تصاویر منتشره از عوامل تروریست، تاخیر در پذیرش مسئولیت، نحوه انتشار بیانیه و ادبیات آن نشان می دهد که درواقع بیانیه‌ای که داعش با تأخیر در پذیرش مسئولیت حادثه تروریستی کرمان منتشر کرد را سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بود و داعش صرفاً انتشار آن را از رسانه‌های رسمی خود بر عهده داشته است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه پاسخ ایران به این جنایت تروریستی قطعی، قاطعانه، هوشمندانه و به دور از احساس خواهد بود، تاکید کرد: اخیرا فرمانده کل سپاه تاکید کرد که انتقام خون حاج قاسم پرونده‌ای جدا داشته و انجام می شود و ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش می برد.

وی با بیان اینکه از زمان شهادت حاج قاسم تاکنون میزان اخراج آمریکا از منطقه قطعا بیشتر از تصورات و محاسبات قبل از شهادت حاج قاسم بوده است، گفت: انتقام تاکتیکی بدون تحقق انتقام راهبردی، انتقامی ناقص و همتراز نخواهد بود، حتی عملیاتی‌تر اینکه تحقق انتقام راهبردی، مقدمه و تسهیل کننده انتقام تاکتیکی هم قطعا خواهد بود.

حجت الاسلام جلالی عنوان داشت: اگر انتقام تاکتیکی در زمانه نادرست یا با تدابیری غلط صورت بگیرد، خود چه بسا مخل و یا سبب تاخیر در انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکا از منطقه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی هم بشود و در طول ماه‌های گذشته، نهادهای انتظامی و امنیتی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده‌اند و از بسیاری از رفتارهای وحشیانه مشابه حادثه کرمان جلوگیری کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha