یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: اگر محل و مدرسه یک انسان، اسلامی نباشد و دوستان او اسلامی نباشند انسان شخصیتش دچار بحران می شود و یا کاملا منحرف خواهد شد، به همین جهت محله اسلامی و تحول در این عرصه ضرورت است؛ این کار باید از انقلاب انجام می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست شورای عالی تحول محلات اسلامی استان بوشهر با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت عملیات غرورآفرین موشکی موفق در برخورد با تروریست ها، اظهار داشت: سپاه نعمت عرشی خداوند است و خداوند در پرتو انقلاب آن را نصیب اسلام و این مردم کرده است.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: سپاه خط امنیت و مرزی ایران را چنان مدیریت کرده است که هیچ دشمن به خود اجازه نمی دهد به مرز ایران نزدیک شود و این عملیات برخورد موشکی نشان از اقتدار ایران در عرصه دفاع از حریم هویت ملی و درسی برای تمامی گروه های تروریستی و جهان استکبار است؛ این نوع عملیات قابل تکرار است و اگر کسی بخواهد به ایران تعرض کند بداند که توانمند هستیم.

وی با اشاره به طرح محلات اسلامی، گفت: اساسا زندگی انسان اگر بر مبنای، ایمان، اخلاق، تقوا، ولایتمداری و مجاهدت و بصیرت طراحی نشود انسان در مسیر سقوط قرار می گیرد. اگر انسان ایمان نداشته باشد یعنی دارای باطن با شرک و کفر است و این یعنی سقوط انسان؛ لذا عمل انسان غیرایمانی خواهد بود. اگر انسان رفتارهایش بر اساس تقوا نباشد گرفتار انحلال و ابتذال خواهد شد و اگر اخلاق نداشته باشد زندگی او پر از برخوردهای ضداخلاقی خواهد بود و زندگی دچار بحران می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر انسان بصیرت نداشته باشد، دشمنان او را منحرف خواهند کرد و اگر اهل مجاهدات نباشد قطعا زیان خواهد کرد؛ «جهاد» فتح باب ویژه خداوند برای اولیا خود است و تمامی اینها وقتی حاصل می شود که انسان از دوران کودکی تا زمان شکل گیری معماری و مهندسی نظام شخصیت در فضایی به سر ببرد که در آن ، ایمان، اخلاق، تقوا، ولایتمداری و مجاهدت و بصیرت به او آموزش داده شود و اصطلاحاً سلول جانش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: اگر محل و مدرسه یک انسان اسلامی نباشد و دوستان او اسلامی نباشند انسان شخصیتش دچار بحران می شود و یا کاملا منحرف خواهد شد، به همین جهت محله اسلامی و تحول در این عرصه ضرورت است؛ این کار باید از انقلاب انجام می شد.

وی با بیان اینکه مدت ها مسجد و محله های اسلامی به فراموشی سپرده شد، گفت: نتیجه این کار ورود نفوذی ها بود؛ آنها آمدند و در کنار محله های اسلامی دیگر محله ها را تعریف کردند و جامعه را از مسجدیت و روح اسلامی حاکم بر محل دور کردند و ما ضرر کردیم و نتیجه آن را در جامعه به ویژه در اغتشاشات سال قبل مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: جهان استکبار با وجود سیستم های ارتباطی الکترونیک مثل موبایل و برنامه های فوق مخرب اینترنتی، یک لشکر برای شکست و تخریب هر فرد قرار داده است؛ به همین دلیل باید دفاع مقدس و جبهه مقدس مقاومت فرهنگی، بصیرتی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی داشته باشیم که در برابر این هجمه فوق العاده پیچیده و ترکیبی بتوان مقاومت کرد.

امام جمعه بوشهر یکی از برنامه های مهم را طراحی محله اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان وقتی از خانه بیرون می آید باید در محله، مسجد و محیط اسلامی قرار گیرد، در حال حاضر بیشتر زندگی جوان و نوجوان بیرون از خانه است، به همین خاطر انسان از محل رنگ و شکل می گیرد؛ لذا محله اسلامی و طراحی، مدیریت, نظارت و بازتولید برنامه آن بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر تأمین اعتبار این طرح، گفت: تمامی افرادی که متصدی انجام این کارها هستند نیازمند اعتبارات مالی برای انجام پروژه ها هستند؛ لذا بایستی برای انجام موفق این طرح تأمین اعتبار صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر کیفی عمل کردن در این عرصه، گفت: از آمارگرایی پرهیز شود، چون مهم تربیت است به همین جهت روی کیفیت کار باید اهتمام شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان این نشست به بیان خبری خوش درباره سند مالکیت اراضی خارگ پرداخت و اظهار داشت: پیرامون اخذ سند اراضی در جزیره خارگ با شورای عالی امنیت ملی پیگیری هایی صورت گرفت و امیدواریم تا ابتدای سال آینده مسئله اراضی خارگ حل شود.

وی ادامه داد: مشکل سندیت اراضی عسلویه حل شده و در شهر آب‌پخش نیز مشکل سنددار شدن بخشی از اراضی رفع گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha