یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1140015
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
تصاویر/  مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری(ع)

احیای شب نیمه شعبان در تمام امام‌زاده‌ها و اکثر مساجد کشور به ویژه مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از ساعت ۲۴ بامداد امشب با محوریت شبستان امیرالمؤمنین(ع) آغاز می‌شود. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری سخنرانی خواهد داشت و قرائت مناجات شعبانیه با نوای مهدی سلحشور انجام می شود.

اجرای مهدی آقابیگی، شعرخوانی مجید تال و قرائت دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمدی تا ساعت ۴.۳۰ صبح از دیگر برنامه‌های احیای نیمه شعبان خواهد بود.

بعد از این ویژه برنامه نیز مراسم سحرخوانی با نوای آقای چاوشی انجام خواهد شد.

براساس اعلام حجت الاسلام مصطفوی، مسئول ستاد احیای شب نیمه شعبان در کشور با اشاره به برگزاری احیای شب نیمه شعبان در تمام امام‌زاده‌ها و اکثر مساجد کشور برگزار می شود و امسال برای نخستین بار احیای «مادران و دخترانه» در برخی مساجد کشور برگزار خواهد شد.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم مراسم احیا به صورت ویژه برای والدین و فرزندانشان و همچنین دیگر گروه‌ها و اقشار مردم برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۲ شب در شروع و برگزاری دعای کمیل، مناجات شعبانیه، سخنرانی و تبیین سبک زندگی مهدوی از این برنامه‌هاست که تا اقامه اذان صبح ادامه خواهد داشت.

علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع ویژه دانش آموزان، دو شبستان در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام هم به آموزش معارف‌ مهدوی اختصاص یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha