چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ رئیس و مسئول فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) قم از راه اندازی کلینیک های درمانی تخصصی و فوق تخصصی ویژه بانوان در این بیمارستان خبر داد.

دکتر محمدجواد قاسم‌زاده، رئیس و مسئول فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از آخرین اقدامات و برنامه‌های درمانی تخصصی و فوق تخصصی خبر داد و گفت: مدیریت بیمارستان آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) به عنوان یادگار ماندگان آن مرجع فقید وظیفه عرفی و شرعی دارد که شرایطی را به منظور تسهیل ارائه خدمات داشته باشد لذا در همین راستا طرح انطباق را در دستور کار قرار داده و بحمدالله تا امروز اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته است که در رأس این خدمت، پزشکانمان هستند، سعی کرده ایم در بحث بانوان از مجرب ترین و ممحض ترین پزشکان خانم دعوت به همکاری کنیم، به طوری که برخی از این اقدامات برای اولین بار در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: اگر خاطرتان باشد آخرین بار ما از تلاشمان راجع به آوردن چندین متخصص در حوزه‌های مختلف صحبت کردیم و خوشبختانه امروز از حضور بانوانی متخصص، مجرب و متعهد در بخش های مختلف بویژه در بخش رادیولوژی و سونوگرافی بهره مند هستیم. این بخش به طور کامل توسط کادر درمان و پرسنل بانوان اداره می‌شود و همه آن فرایند توسط خانم‌ها صورت می‌گیرد. امروز توانسته‌ایم این نکته‌ای که دغدغه خیلی از بزرگواران بود که حتماً رادیولوژیست و سونولوژیست خانم در این مرکز درمانی مستقر باشد، محقق شد و خانم دکتر محمدمیرزایی که جز بهترین‌ها و حاذق‌ترین‌ها هستند در این مرکز مشغول به همکاری می باشند.

رئیس و مسئول فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) قم ادامه داد: حضور پزشک فوق تخصص گوارش موضوع دیگری بود که مدنظر قرار گرفت. جایگاه گوارش و اتفاق‌هایی که در کلینیک سرپایی آندوسکوپی، کلونوسکوپی می‌خواهد بیفتد، قاعدتاً در این خصوص نگاهمان آن بود که برای بانوان حتماً از یک پزشک خانم دعوت به همکاری شود که خانم دکتر فراهانی فوق تخصص گوارش دعوت کرده‌ایم. نکته دیگر اینکه خانم دکتر فراهانی فوق تخصص گوارش هستند که هم درمانگاه بیمارستان حضور دارند و هم اینکه در واقع بحث اسکوپی‌ها را انجام می‌دهد. در این بخش نیز تمامی فرایندها و سرویس دهی به بیماران توسط خانم ها صورت می گیرد.

دکتر قاسم‌زاده با بیان اینکه روزانه تمام خدمات زنان، زایمان و مامایی در بیمارستان آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) ارائه می‌گردد، اظهار کرد: در خصوص متخصص جراح اعصاب علی‌رغم محدودیت‌هایی که در استان وجود داشت، توانسته‌ایم متخصص و جراح اعصاب بانوان را در مجموعه دعوت به همکاری کنیم. این یک اتفاق خیلی مهمی بود که بحمدالله به خوبی پیش رفت.

بانوان صاحب کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی شدند / افتتاح کلینک فوق تخصصی "خواب" برای اولین بار + تصاویر

وی با اشاره به فعالیت های بخش آزمایشگاه، گفت: در این بخش شاخص‌های طرح انطباق به طور کامل انجام می گیرد. بحث خونگیری در منزل نکته مهم دیگری است که با توجه به اینکه خیلی ازعزیزان چه خانم و چه آقا، افراد مسن، کم توان، ناتوان به هر شکلی بخواهند، سختشان باشد در آزمایشگاه حضور داشته باشند، با افتخار و به صورت رایگان همکاران ما در بخش آزمایشگاه می‌رود خونگیری‌ها را انجام می‌دهند و پاسخ را به صورت آنلاین برای عزیزان ارسال خواهیم کرد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) به بخش فیزیوتراپی اشاره کرد و افزود: بحث فیزیوتراپی موضوع دیگری بود که در حال حاضر هم آقا، هم خانم با رعایت تمام شئونات، قواعد و ضوابط بحث طرح انطباق با همکاری فیزیوتراپ خانم و آقا، سرویس‌دهی ارائه می شود.

دکتر قاسم زاده با اشاره به فعالیت‌ درمانگاه‌های فوق تخصصی و تخصصی بیمارستان، اظهار کرد: در کنار چندین درمانگاه که پیش از این خدمتتان معرفی کرده بودیم، امروز شاهد فعالیت درمانگاه فوق تخصصی لاپراسکوپی هستیم؛ این روزها خیلی ها ممکن است نیاز به عمل جراحی باز داشته باشند ولی به روز اگر بخواهیم انجام بدهیم کار خیلی از عزیزانمان را در درمانگاه با دعوت ازفوق متخصصین این رشته راه اندازی کرده ایم و این همکار فوق تخصص ما در بیمارستان استقرار دارند.

وی به درمانگاه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی بیمارستان آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) اشاره کرد و افزود: در این درمانگاه جدیدترین متد و مجهزترین سیستم با حضور اطبای فوق تخصص به تازگی راه‌اندازی و در خدمت تمام عزیزان است.

رئیس و مسئول فنی بیمارستان آیت‌العظمی گلپایگانی(ره) در بخش دیگری از گفت وگوی خود به راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی "خواب" اشاره کرد و گفت: متاسفانه درصد زیادی از جامعه با اختلالات خواب مواجه‌اند، یعنی بیش از۳۰ تا۴۰ درصد از جامعه اختلالات خواب دارند، به لطف خدا موفق شدیم درمانگاه فوق‌تخصصی خواب را با حضور یکی از اساتید ممحض و متعهد، خانم دکتر معینی راه‌اندازی کنیم؛ در واقع کلینیک خواب یکی از اتفاقات ارزشمندی است که به جهت کمک به مشکلات بی خوابی یا پرخوابی افراد که تاکنون مغفول مانده بود، راه اندازی شده است.

دکتر قاسم‌زاده افزود: خیلی از افراد در جامعه مشکلات خواب دارند، اما با خودشان می‌سازند و فکر نمی‌کنند که می‌شود این را پیگیری و حتی درمان کرد و خواب راحتی داشته باشند. ما به موضوع خواب به عنوان یک موضوع در حیطه فوق‌تخصصی نگاه می کنیم و خدا را شکر آثار ارزشمندی را در بهبود مراجعین برجای گذاشته است.

وی به توسعه طرح انطباق در بیماریهای عفونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح انطباق در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، باید بگویم سهم عمده ای از بیماریها در کشور مربوط به بیماریهای عفونی است که بیمارستان در بحث بیماری‌های عفونی هم اکنون دارای متخصصین آقا و خانم است که در بخش بانوان در خدمت خانم دکتر فاطمه غنی پور از به‌روزترین اساتید در بیمارستان مستقر می‌باشند.

نگاهی به طرح انطباق و اهمیت آن

رئیس و مسئول فنی بیمارستان آیت‌العظمی گلپایگانی(ره) ادامه داد: نکته مهم دیگر که بر اساس یک تکلیف شرعی به آن توجه داشته ایم و اینکه این بیمارستان به نام یکی از مراجع بزرگ شیعه و حوزه علمیه شهرت دارد، اجرای طرح انطباق و اینکه بتوانیم به طور کامل آن رعایت کنیم، بطوریکه جز مراکزی هستیم که صد درصد بخش زنان بیمارستان کاملا زنانه است، از پرسنل و کادر گرفته تا اطبای ما تمام از بانوان هستند، حتی در مورد متخصصین بیهوشی و کسانی که همه فرایندهای اتاق های عمل و بخش زایمان را مدیریت می‌کنند، این امر رعایت شده است.

وی اظهار کرد: علی‌رغم سختی و دشواریهایی که داشت، سعی کرده ایم طرح انطباق را به طور کامل رعایت کنیم، حتی اخیراً همکارانی را دعوت به کار کرده ایم از جمله آن می‌توان به فوق تخصص بیماریهای گوارش، متخصص رادیولوژی و سونوگرافی، متخصص جراح مغز و اعصاب و متخصص نورولوژی، متخصص گوش و حلق و بینی، کارشناس تغذیه، کارشناس ارشد روانشناس بالینی، تزریقات و ارائه خدمات بالینی و ... است که متأسفانه سالها از این قصه رنج می‌بردیم که مراجعین درخواست متخصص رادیولوژی خانم داشتند که بحمدلله این اتفاق در قالب این طرح افتاد. جراحی های عمومی و تخصصی زنان، لذا سعی کرده‌ایم در همه حیطه های درمانی از حضور اطبا و متخصصین زن بهره مند شویم و سعی کرده‌ایم طرح انطباق را تا جایی که مقدور باشد در تمامی بخش های بیمارستان تعمیم دهیم که در این عرصه با معذوریت ها و محدودیت هایی همراه هستیم.

بانوان صاحب کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی شدند / افتتاح کلینک فوق تخصصی "خواب" برای اولین بار + تصاویر

راه اندازی درمانگاه های ویژه در بیمارستان آیت‌العظمی گلپایگانی(ره)

درمانگاه های این بیمارستان به صورت تخصصی و فوق تخصصی است و بسته های خدمت‌رسانی ویژه ای را به مراجعین خود ارائه می کنند که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

در درمانگاه «کوتاهی قد» این بیمارستان فوق تخصص غدد، متخصص ارتوپدی و کودکان و تغذیه، در درمانگاه «کمردرد و درد مفاصل» با بهره گیری از مجموعه اساتید جراح مغز و اعصاب آقا و خانم، ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی خدمات خاصی در این خصوص ارائه می شود.

«درمانگاه فوق تخصص زانو» که بهره گیری از فوق تخصص زانو خدمات ویژه در سطح استان ارائه می شود.

بیمارستان درمانگاه تخصصی «سردرد و میگرن» با حضور متخصصین مربوطه با نگاه طب سنتی خدمات ارزشمند ارائه می شود.

در درمانگاه «بیهوشی و درد» مشاوره بیهوشی همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ انجام می شود.

یکی از اقدامات منحصر به فرد دراین بیمارستان مجموعه تخصصی «زخم» است که با حضور پزشکان متخصص و تکنیسین های مربوطه برای همه زخم ها به‌ویژه دیابتی ها خدمت‌رسانی انجام می شود و هر روز پزشک آنجا مستقر است.

«اوزون‌تراپی» از خدمات متفاوت دیگر بیمارستان است.

واحد «پیگیری بیماران» هم در این بیمارستان ایجاد شده و پس از مرخصی پیگیر درمان کامل بیماران خواهند شد و با راه اندازی مرکز مشاوره «شیردهی»، کارشناس مربوطه این خدمت را به صورت رایگان هر روز انجام می دهد.

از خدمات خاص بیمارستان «آندوسکوپی کف مغز» است که توسط حراج مغز و اعصاب در بیمارستان انجام می شود.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha