چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
اسدی‌پور

حوزه/ یک کارگردان سینما گفت: متاسفانه آنگونه که باید از تولیداتی با محوریت مقاومت حمایت نمی شود و وقتی از این فیلم‌ها حمایت نمی‌شود سازنده امکان کار کردن در این عرصه را نخواهد داشت.

مجتبی اسدی‌پور، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه شرایط برای فیلم‌سازی در حوزه مقاومت مساعد نیست، گفت: آن‌گونه که باید از تولیداتی با محوریت مقاومت حمایت نمی شود. من این مسئله را در فیلم خودم به عینه مشاهده کردم. چند سال پیش فیلمی با عنوان «فیلادلفی» ساختم اما این کار نه در جشنواره فیلم فجر و نه اکران عمومی حمایت نشد. این بی‌توجهی در شرایطی بود که موضوع فیلم، غزه و مبارزات مردم فلسطین بود.

وی افزود: وقتی از فیلم‌هایی که موضوعشان مقاومت است حمایت نمی‌شود سازنده امکان کار کردن در این عرصه را نخواهد داشت، لذا به دلیل هزینه‌بر بودن این گونه تولیدات، لازم است حمایت‌های ویژه صورت بگیرد. حمایت از فیلم‌هایی با محوریت مقاومت، تنها نباید در ساخت خلاصه شود بلکه بخش مهمی از حمایت به اکران فیلم مربوط می‌شود. امروز وضعیت در سینما به گونه‌ای شده که تنها فیلم‌های طنز شرایط ایده‌آلی برای نمایش دارند!

این کارگردان تاکید کرد: وضعیت حاکم بر سینما به گونه‌ای شده که فیلم‌های جدی فروشی موفق ندارد زیرا در طول سال‌های اخیر سلیقه مخاطب را تنها معطوف به آثار طنز کرده‌ایم، البته فیلم کمدی برای هنر هفتم لازم است اما این امر به معنای نادیده گرفتن دیگر گونه‌های سینمایی نیست. سینما باید تعدد ژانر داشته باشد وگرنه اگر بخواهیم همین رویه را ادامه دهیم در طول زمان، مخاطب از فیلم‌های طنز نیز دل زده خواهد شد و اقتصاد سینما قادر به تأمین هزینه‌هایش نخواهد بود.

اسدی‌پور با بیان اینکه شرایط برای فیلم‌سازی همه سینماگران فراهم باشد، گفت: یکی دیگر از آسیب‌های امروز سینما به بیکاری بسیاری از فیلم‌سازان مربوط می‌شود که امکان کار کردن برایشان فراهم نیست! عمده این سینماگران نیز هنرمندانی هستند که در حوزه آثار دینی یا انقلابی کار می‌کنند!، نکته عجیب‌تر اینکه این تصور وجود دارد فیلم‌سازان حوزه انقلاب مورد حمایت هستند اما در عمل چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.

وی تاکید کرد: صرف برگزاری جشنواره با موضوع انقلاب و دین دلیلی برای حمایت از این تولیدات نیست، چون تنها برگزیده شدن نمی‌تواند دلیلی برای موفقیت آن فیلم در اکران باشد. این وضعیت را امروز به روشنی شاهد هستیم، چراکه فیلم‌هایی که در جشنواره سیمرغ‌های بسیار می‌گیرند در اکران عمومی موفقیتی به دست نمی‌آورند. برای رهایی از این وضعیت پیشنهاد می‌کنم تلویزیون به کمک سینما بیاید، یعنی با تبلیغات و ساخت سریال‌های با کیفیت سلیقه تماشاگران را ارتقا دهد.

اسدی‌پور در انتها درباره کار جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: هم اکنون مشغول ساخت یک مجموعه مستند ۳۱ قسمتی هستم. این کار قرار است مفاخر ادبی استان‌های مختلف را به مردم معرفی کند برای همین ما در هر قسمت یکی از ادیبان مطرح هر استان را انتخاب کرده و به زندگی او خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha