پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر / حضور  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در سه واحد تولیدی و تبریک روز کارگر

حوزه/ معاون حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقیقتاً کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید برعهده دارند

به گزارش خبرنگار حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی طی سخنانی در مراسمی به مناسبت هفته کار وکارگر در شهرستان نور استان مازندران با بیان اینکه هفته کار وکارگر فقط متعلق به کار و کارگر نیست بلکه همه جامعه را در برمی گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر چیزی بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون نفر کارگر در کشور داریم که با احتساب خانواده هایشان جمعیتی بیش از نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر این که باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در وزارت کار سرلوحه کار قرار می‌گیرد، افزود: ما در حال جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و در این راستا دولت باید وظایف خود را در حق کارگران در زمینه مسکن، معیشت و غیره به درستی انجام دهد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت تعاون خاطرنشان کرد: بی شک جنگ کنونی اقتصادی جز با زحمت و تلاش کارگران محقق نمی‌شود و جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود.

وی یادآور شد: تمام غول‌های رسانه‌ای استکبار در تلاش هستند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند در حالی که دولت شبانه روزی رأی حل مشکلات در تلاش است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی معیشت، درمان و مسکن کارگران را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: برای ظهور مشارکت مردم باید تعاونی‌ها را تقویت کنیم و آموزش و تربیت کارگر ماهر در این راستا اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها با کمبود کارگر روبرو هستیم، افزود: مهارت آموزی در کشور تناسبی با کار ندارد و نیازمند تحصیلکردگان ماهر هستیم.

معاون وزیر تعاون در ادامه با بیان اینکه یک میلیون مسکن سال قبل در کشور ساخته شد، گفت: ۱۰ درصد آن مربوط به کارگران بود و برای اولین بار وزارت تعاون در حوزه بهزیستی هزار میلیارد تومان مصوب کرده است و این اعتبار برای مددجویان بهزیستی و معلولان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از بانک‌ها، ابراز داشت: بانک‌ها در چرخه تولید خوب ورود نکردند در حالی که اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه خوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha