پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات مدرسه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این آیین با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: در آستانه شهادت آیت الله مطهری هستیم و گرامی میداریم هفته بزرگداشت معلم را، یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

وی با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha