چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1153993
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: پوشش و آراستگی با حقیقت خلقت انسان در آمیخته است، پوشش حقیقتی ریشه دار در عالم غیب است که با هدایت انسان به عالم ماده وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، اظهار داشت: پوشش و آراستگی با حقیقت خلقت انسان در آمیخته است، پوشش حقیقتی ریشه دار در عالم غیب است که با هدایت انسان به عالم ماده وارد شده است.

وی گفت :یکی از ابتدایی‌ترین انتظارات هر فرد در جامعه این است که با افرادی مواجهه شود که ظاهری تمیز، آراسته و پوششی مناسب داشته باشند.

امام جمعه شهرستان خنداب اظهار کرد: آراستگی و پوشش هر فرد، پیام‌های مثبت یا منفی را به دیگران انتقال می‌دهد.

حجت الاسلام صفاهانی خاطرنشان کرد: آراستگی در کلام معصومین(ع) اینگونه نقل شده است که آراستگی و پوشش مناسب در هر فرد به معنای ظاهر کردن نعمت الهی است که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است.

وی یادآور شد: آراستگی نماد عزت و شرافت در مقابل مخالفان و دشمنان است، چنانچه در روایات آمده است که شیعیان باید در رفتار، کردار و همه عرصه‌های مختلف زندگی مایه آراستگی امامان(ع) و پیشوایان دین باشند، چرا که آن بزرگواران را به تابعین و پیروانشان خواهند شناخت.

وی ابراز کرد: علاوه بر آراستگی، شرع حدی از پوشش را برای زنان و مردان تعیین کرده که در آیات قرآن به آن اشاره شده است، برای مردان حد پوشش باید به گونه‌ای باشد که برای نامحرم مفسده برانگیز نباشد و برای زنان نیز جزء گردی صورت و دست‌ها تا مچ تمام اعضای بدن باید پوشیده باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha