چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1154003
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
دهه کرامت هرمزگان

حوزه/ مسئول دبیرخانه هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان از اجرای ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی در دهه کرامت در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مصطفی رجبیان، مسئول دبیرخانه هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملی در بندرعباس برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت به تشریح جشنواره هفدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان پرداخت و اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی در سراسر هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار« یا امام رضا(ع) با شما سربلندیم» آغاز می شود، افزود: با حضور سه کاروان که شامل خادمان و مبلغین استان قدس رضوی و پرچم امام رضا(ع) است که تمام شهرستان های را پوشش دهند.

مسئول دبیرخانه هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان، موضوع زیارت از اهم برنامه‌های این سفیران است، بیان کرد: هدف از برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید توسعه معنوی مردمی و صحن و سرای و باب زیارت است و حضور این سفیران تداعی کننده فضای خاص زیارت در بین مردم است.

رجبیان ادامه داد: برنامه‌های زیر سایه خورشید در دو نوبت صبح و عصر در بین مردم خواهد بود و در نوبت صبح حضور در کارخانجات و تولیدی‌های کارآفرین، حضور در مراکز نظامی، عیادت از بیمار ها در بیمارستان ها و بازدید از برخی ادارات در استان است.

وی افزود: مردمان خطه جنوب، هرمزگانی‌های عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، امسال برای هفدهمین سال متوالی میزبان کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) و پرچم متبرک رضوی هستند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان سپس برنامه‌های دهه کرامت در استان را تشریح و تصریح کرد: اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، ایستگاه‌های ورزشی با هدف ارایه خدمات ورزشی، کوچه‌های شهدایی و اجرای برنامه فرهنگی ویژه شهدا با همکاری خانواده شهیدی که در همان کوچه سکونت دارد، از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در استان هرمزگان است.

در ادامه این نشست خبری، کاظم یحیایی گفت: ۴۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان هرمزگان پیش‌بینی شده که از این تعداد، بیش از ۳۰ برنامه در مرکز استان، شهر بندرعباس اجرا خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه‌های فرهنگی هنری درگذر، برپایی جشن‌های میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری اجتماع نوجوانان، اجرای برنامه در ۹ محله شهر بندرعباس، یک استکان بهشت، حضور در ارگان‌ها و نهادها، پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام در نقاط مختلف شهر بندرعباس، پیاده‌روی در پنجه علی و شهرک توحید، مسابقه چهارجانبه ورزشی، تکریم خانواده‌های پرجمعیت از اهم برنامه‌های دهه کرامت است.

مسئول کانون خدمات عمومی استان هرمزگان و مدیر اجرایی طرح محله‌های امام رضایی ادامه داد: اجرای پویش ملی نذر آزادی پدران و مادران زندانی، برپایی میز مشاوره در بقاع متبرکه، ارایه خدمات پزشکی (دندانپزشکی) و اجرای برنامه «کبوترانه» ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

در پایان این نشست خبری، پوستر هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید رونمایی شد.

۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha