چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
1

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: نیازمند هم افزایی تشکل های مردمی به منظور اجرای سند تحول فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر درخشنده طی سخنانی در نشست صمیمانه با مدیران موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان مازندران با اشاره به سختی ها و دشواری‌های فعالیت در عرصه فرهنگی ابراز داشت: نظام مسائل حوزه فرهنگی استان تحت عنوان برش استانی مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب کشور تدوین شده که می بایست ذیل شورای فرهنگ عمومی راهبری شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، همچنین با اشاره به اینکه تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن، تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان سه مساله ابتدایی احصا شده برای تدوین این سند است، افزود: ضعف ساماندهی فعالیت های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان نیز دو مساله مهم دیگر برای تدوین این سند می باشند.

وی در ادامه بر ضرورت بسیج شدن دستگاه ها جهت عملیاتی و اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این خطه از شمال کشور تاکید کرد و خواستار پیگیری بحث تسهیل گری دستگاه های اجرایی و هم افزایی تشکل های مردمی در همین راستا شد.

حجت الاسلام درخشنده همچنین با بیان اینکه طرح ها در قالب نمایشگاهی رونمایی و معرفی خواهد شد، اظهار داشت: طرح ها از طریق این نمایشگاه به سمع دستگاه ها خواهد رسید تا زمینه اجرایی شدن طرح ها برای تشکل های مردمی صاحب فکر و اندیشه فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha