چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پیامی روز معلم را به همه مدرسان عرصه علم و تربیت تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پیامی روز معلم را به همه مدرسان عرصه علم و تربیت تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اتوا العلم درجات

دوازدهم اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی، انقلابی و فرهنگی معلمی بزرگ است که با بذل علم و دانش و جان شریف خویش در راه خداوند متعال الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد.

علامه شهید مرتضی مطهری که بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایشان را درختی پر ثمر و فرزند عزیزش خواند، عصاره و از ثمرات کم نظیر و درخشان حوزه‌های علمیه بود که با درآمیختگی ایمان و عمل و عرفان، قرآن و حکمت و برهان، به چهره‌ای تابناک برای راهنمایی جامعه مبدل شد.

بازخوانی ارزش‌های معلم در اندیشه اسلامی که از آن به عنوان شغل انبیا یاد شده است، پشتوانه و قوت قلب بزرگی برای تلاشگران این عرصه است، معلم، از یک سو با نسل جوان و مستعد که به عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند و از آینده سازان جامعه و میراث داران اندیشه اسلامی خواهند بود سرو کار دارد و از سوی دیگر انتقال دهنده و بازآفریننده ارزش‌های اسلامی و انسانی به نسل‌های آینده است.

بی‌شک امروز که نسل جوان و جامعه با بزنگاه‌های حساسی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مواجه است، نیاز حوزه‌های علمیه به استادانی وارسته، اندیشمند، آگاه به مسائل روز و دارای نگاه تمدنی که بتوانند در عرصه‌های مختلف جریان ساز بوده و هدایتگر شاگردان خوب و شایسته باشند بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود که البته این فیض جز با استعانت از رحمت لایزال الهی و ادعیه زاکیه صاحب اصلی حوزه‌های علمیه یعنی حضرت بقیة الله الاعظم میسر نمی‌گردد.

اکنون در چهل و پنجمین سالگرد شهادت آن عالم وارسته، شایسته است مقام و جایگاه اساتید و معلمان عزیز و پر تلاش را ارج نهاده، این روز بزرگ را به همه بزرگواران به ویژه اساتید حوزه‌های علمیه خواهران تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق روز افزونشان را در خدمت به مکتب جعفری و تربیت شاگردان عالم، فاضل و بصیر مسئلت دارم.

علی اکبر اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha