پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1154079
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
1

حوزه/ مراسم تجلیل از استادان گرانقدر حوزه علمیه استان تهران در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تجلیل از استادان گرانقدر حوزه علمیه استان تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ مقارن با روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) با حضور جمع کثیری از اساتید و مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران در تالار شیخ صدوق (ره) و در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که جمعی از اعضای شورای حوزه علمیه تهران و برخی مدیران نهادهای حوزوی و دولتی حضور داشتند، آیت الله مروی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه سخنرانی کرد و بیان داشت: بزرگترین وظیفه حوزه علمیه در حال حاضر شناخت تبیین و تبلیغ دین و مذهب و پاسخگویی به پرسش های نوپدید مردم است. علمای سلف شیعه این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند و حالا این بار به دوش ما افتاده است. اهتمام به سنت های قدیم حوزه علمیه از جمله توجه به رسالت تعلیم و تعلم و همچنین تعظیم استاد و همچنین رفع نواقص حوزه و ایجاد تحول از مواردی است که ما را در محقق کردن این وظیفه موفق می دارد.

در ادامه مراسم از سه نفر از اساتید حوزه علمیه تهران؛ آیت الله هاشمی علیا، استاد بدری و استاد ذوالفقاری به نمایندگی از تمام استادان و همچنین از مدیر موفق مدرسه علمیه آیت الله حق شناس استاد زرین پر و همچنین جمعی از نفرات برتر پژوهشی کل کشور تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha