پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
روز معلم در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام پورعلی گفت: شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد و با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن پورعلی امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha