پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
استاندار گلستان

حوزه/ استاندار گلستان با اشاره به اهتمام و برنامه‌های دشمن به خانواده و موضوع زن در جنگی پیچیده و ترکیبی، گفت: حضور حماسی بانوان با همان نقشی که برگرفته از الگوی سوم است، در عرصه دفاع مطهر نقش بی‌بدیلی است و دشمن این را متوجه شده و برنامه‌ریزی قوی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، علی‌محمد زنگانه در حاشیه برگزاری همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» که در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) شهرستان گرگان برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: مطالب ارائه شده در این همایش، یک ضرورت اساسی را پیش روی ما قرار می‌دهد و آن قطعا این است که الگوی اسلام به عنوان یک الگوی سوم در کنار نگرش و جوامع و رویکردهای غربی و شرقی به عنوان الگوی قابل ارائه به نسل‌ها و در دوران‌های جدید یک امر کاملا نیازمند و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این الگو باید منبعث از بنیه‌های علمی، تجربی، مطالعاتی و عملی عرضه شود به جامعه امروز، کما اینکه الگوی مردم سالاری دینی در حکمرانی به عنوان حکمرانی متعالی، یک الگو و امر مهمی است؛ شاید بسیاری از دشمنی‌های مستکبرین و غرب و شرق این است که از ارائه چنین الگویی به جامعه بشری نگران هستند و پایه‌ها و بنیان‌های خود را در معرض خطر می‌بینند.

استاندار گلستان اضافه کرد: الگویی که منبعث از قرآن، اسلام، سنت نبوی و میراثی که ائمه هدی به جا گذاشتند و همچنین اجماع عقلی بشری است که همه اینها ورودی های ما در اتخاذ تصمیم‌ها و در تدوین قوانین و همچنین ایجاد رویه‌ها، هستند.

زنگانه ادامه داد: عرصه دفاع مقدس به عنوان یک الگوی عملی از این نوع نگاه و این الگوی سوم است که ما در آنجا شاهد بودیم که حضور حماسی بانوان و مادران، روح جهاد و شهادت و مقاومت را به منصه ظهور گذاشتند و مادران و زنان این مرز و بوم یک ظهور کاملاً اجتماعی را با قوت و قدرت نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این الگو؛ زن بودن، عفیف بودن، شریف بودن و محجبه بودن و همچنین حضور در عرصه‌ها برای حفظ سنگر خانواده و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، کاملا واضح به تصویر کشیده شده است و این یک امری نیست که برای ما غیر قابل دسترسی باشد و در عصر کنونی و پس از انقلاب اسلامی با تمام وجود آن را درک کردیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس و بعد از تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و قتل عام فرهنگی که از تعابیر مقام معظم رهبری است، بیش از هر زمان دیگری به نقش بانوان و مادران در این عرصه که از آن تعبیر به دفاع مطهر می‌کنم، نیازمندیم.

وی با اشاره به اهتمام و برنامه‌های دشمن به خانواده و موضوع زن در جنگی پیچیده و ترکیبی، افزود: در سال‌های گذشته این موضوع را بیش از هر زمان دیگری احساس کردیم؛ بنابراین، حضور حماسی بانوان با همان نقشی که برگرفته از الگوی سوم است، در عرصه دفاع مطهر نقش بی‌بدیلی است و دشمن این را متوجه شده و برنامه‌ریزی قوی انجام داده است.

استاندار گلستان به بیان اینکه ایران اسلامی واجد زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش‌فکر و ممتاز است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، فرصت شکل دهی این الگوی سوم را بیش از هر زمان دیگری فراهم کرده و ما مرهون جانفشانی شهدای عزیز، و نگاه عارفانه، عالمانه فیلسوفانه و راهبردی امام راحل هستیم که برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

وی در پایان گفت: این مسیر که با چشم انداز تحقق تمدن اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است را مدیون رهبری‌های داهیانه ایشان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha